• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

inzomniac

Cartier
2-Faktor
Var i Rom under veckan, och var till butiken i centrum, Via Del Corso, tre ggr på tre dagar. Jag har ingen sedan innan, men var i så fall ute efter Månen eller Merkurius.
Första dagen var jag där kring 12, ingen kö. Vill minnas alla fanns utom Månen, Merkurius och Neptunus. Kanske även Uranus.
Andra dagen var jag där kring 18, ett par före i kö. Samma läge på lagret som dagen innan, men dom sa att Merkurius sålde slut ca 30 minuter tidigare.
Tredje dagen var jag där lite efter öppning vid 10. Var 6-7 före i kö. När jag var främst i kön hörde jag "moona" där inne, och "three". Det var tre personer inne och alla köpte Månen. Så när jag kom in fanns i alla fall Månen, det blev en sådan.
20230813_133015.jpg
 
Senast ändrad:

Bee

Breitling
Någon med erfarenhet av att köpa Moonswatch online? Sugen på att beställa en från Chrono24 där det finns ett antal klockor till överkomligt pris, men finns kanske bättre alternativ?
 

frere

Audemars
2-Faktor
Jag var i Köpenhamn tidigare i veckan. Nu ska tråden få ta del av min upplevelse.

Suktat efter Moon sedan dom släpptes så för att öka chanserna var jag i god tid till butiken och var först i kö vid öppning. Butiken öppnar kl 10, vid kl 9 var det 7 personer i kön efter mig och vid öppning var det typ 12-13.
När dom öppnade förväntade jag mig någon uppmaning om att komma ni i butiken men han öppnade bara dörren och typ väntade kvar inne i butiken, jävligt märkligt beteende för butikspersonal tycker jag. Jag gick in och förklarade mitt ärende och fick till svar att dom bara hade dom med vita band i lager (Mars, Sun, Uranus, Venus), dom kunde inte säga något om leveransen bara att den skulle komma någon gång under dagen. Besviken köpte jag ändå en Mars och gick ut, märkte sen att många köade kvar utan att gå in. Man skulle alltså stått kvar i kön och väntat på leveransen, kände mig lurad när dom lockade in mig i butiken utan någon information om att jag då förlorar min plats i kö. Jag ställde mig sist i kön ca 10 personer före. En i personalen kommer ut och säger att jag inte får köpa någon mer klocka idag då de endast är en klocka per person och dag, jag sa då att lämnar jag tillbaka min Mars om jag får köpa en jag hellre vill ha, det var okej enligt henne. Efter ca 1timme till i kö kommer en annan personal ut till mig, troligen butikschef eller liknande och säger att jag inte får köpa även om jag lämnar tillbaka då jag teoretiskt redan köpt en klocka idag, när detta hände hade som tur är min fru kommit förbi och hade inte hon vart där så vet jag inte hur jag hade reagerat…. Min fru sa då att hon köper, butikschefen drygade sig och det var inte helt självklart att hon skulle få köpa för att hon inte stått i kö hela tiden. Vi detta laget hade jag tappat suget helt och var beredd på att bojkotta hela spektaklet.

När kön blivit tillräckligt lång och gatan var full med folk som uppmärksammade hypen kom personalen ut och fotade kön och vips så hade ”leveransen” kommit. Vi fick köpt en Moon men jag gick inte därifrån med den lustfyllda känslan jag hoppats på.

Nu några dagar senare har jag släppt det dåliga bemötandet och lögnerna. Jag har bekantat mig med klockan och gillar den skarpt dock kommer bandet bytas ut till något skönare gummi!

Allt gott

22893AE2-C123-4102-A792-83FACF174B22.jpeg
Det var likadant i Köpenhamn i maj också. Jag ville ha mars så det var inga problem för mig, men ganska rövhattigt ställe och helt uppenbart ligger marknaden i Skandinavien några månader efter resten av Europa…
 
  • Like
Reactions: flx

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Hur funkar det med bilarna egentligen? Utannonseras det i förväg när man kommer att åka till olika städer/platser? Eller dyker man bara upp helt plötsligt någonstans, och så räknar man med att ryktet sprider sig, och de som vill ha en Moonswatch får helt enkelt släppa det de håller på med och jaga rätt på bilen?
 

Garrett

Omega
Tog några varv runt där dom varit förr utan resultat.. men dom kör väl kontorstid dom här dagarna.. får hålla utkik på köp o sälj om man inte hinner in nå mer..
 
Topp