• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatchtråden

Finn ett fel
 

Bilagor

  • IMG_5611.png
    IMG_5611.png
    394.9 KB · Visningar: 24

iko

Panerai
2-Faktor
Med tanke på Swatch-samarbeten med Omega och Blancpain borde Swatch och Sinn göra något i stil med:
Screenshot_20231119_091035_Instagram.png


Riktigt cool i matt vit!
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
IMG_9510.jpeg
IMG_9511.jpeg
Jag gillar Bengt Lindströms konst, så när en oanvänd Lindström-Swatch dök upp var det bara att slå till! Första gången jag får hem en klocka och tvekar om jag ska använda den…. Det är ju ett bruksföremål, men ska jag börja använda något som varit oanvänt sedan 1994? Kanske får bli OWG i mars 2024?
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_9510.jpeg
IMG_9511.jpeg
Jag gillar Bengt Lindströms konst, så när en oanvänd Lindström-Swatch dök upp var det bara att slå till! Första gången jag får hem en klocka och tvekar om jag ska använda den…. Det är ju ett bruksföremål, men ska jag börja använda något som varit oanvänt sedan 1994? Kanske får bli OWG i mars 2024?
Jag röstar på använd men ersätt bandet först. De där gamla laminerade banden är bedrövliga. Min erfarenhet är att de brukar delaminera så fort man börjar använda klockan. Kombinerar du ett rött och ett blått band av någon homogen typ av plast kommer den vara hyfsat lik originalutförandet men de har inte lika blank finish.
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Jag röstar på använd men ersätt bandet först. De där gamla laminerade banden är bedrövliga. Min erfarenhet är att de brukar delaminera så fort man börjar använda klockan. Kombinerar du ett rött och ett blått band av någon homogen typ av plast kommer den vara hyfsat lik originalutförandet men de har inte lika blank finish.
Tack för tips! Ja, armbandet känns ganska sprött, så jag förstår vad du menar 🤘
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Ny bekantskap, en SUOB107 Nonvedolora med kul tavla. Svårare att läsa av i verkligheten än bilderna antyder men jag tycker effekten är skoj. Det är en sådan variant där man kombinerat två tryck och betraktningsvinkeln avgör vilket som dominerar. Det går inte att "släcka" siffrorna fullständigt men inte långt ifrån. Ett annat kul attribut är att loggan är tryckt på insidan av glaset. Dessvärre är det den stora boetten som jag aldrig trivts med förut så jag kommer nog ledsna snabbt på den här också.
20231128_200109.jpg

20231128_200144.jpg

20231128_200211.jpg
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Ny bekantskap, en SUOB107 Nonvedolora med kul tavla. Svårare att läsa av i verkligheten än bilderna antyder men jag tycker effekten är skoj. Det är en sådan variant där man kombinerat två tryck och betraktningsvinkeln avgör vilket som dominerar. Det går inte att "släcka" siffrorna fullständigt men inte långt ifrån. Ett annat kul attribut är att loggan är tryckt på insidan av glaset. Dessvärre är det den stora boetten som jag aldrig trivts med förut så jag kommer nog ledsna snabbt på den här också.
20231128_200109.jpg

20231128_200144.jpg

20231128_200211.jpg
Riktigt cool! 😎
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Jäkligt sugen på en irony chrono om någon går i säljtankar :)
Orkar du byta skadat glas är den jag postade en bit upp i tråden tillgänglig.
edit: här:
Försökte läsa på lite efter jag skrev det och fick intrycket att det går bra att byta men vågar inte lova.
 
Senast ändrad:

Rooster91

Panerai
Orkar du byta skadat glas är den jag postade en bit upp i tråden tillgänglig.
edit: här:
Försökte läsa på lite efter jag skrev det och fick intrycket att det går bra att byta men vågar inte lova.
Nja det vet jag inte om jag vågar mig på 😅 tack för förslaget endå!
 
Topp