Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tänka om och skapa något nytt?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Kotten, 26 oktober 2014.

1. Kotten
    Trådstartare

Kotten Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Mer och mer på senare tid har jag börjat fundera på om jag skall börja om avseende min såkallade klocksamling. Den största anledningen till detta är att jag kommit till en gräns där jag nu har samlat på mig ett par klockor i varierande prisklass och ålder, dvs både nytt och vintage, men känner att jag kanske saknar klockan med det stora K:et. En annan anledning är att jag snart skall bli far och tanken har kommit krypande om att investera i en lite dyrare klocka som jag sedan, vid lämplig ålder, släpper vidare till min avkomma. Dock tror jag att jag har svårt för att vara OWG och nog även TWG. Vad anser ni, har ni några kloka råd till mig?

Sen visst denna tråd är trist utan bilder så nedan har ni den så kallade "samlingen" image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg

Selvedge13, Solvik, WilhelmV och 5 andra gillar detta.
  2. Skitunge

Skitunge Bonde

Enligt mig är det en kul grej att lämna över en lite dyrare klocka till sin avkomma. Inte för jag har barn eller är i närheten av att skaffa men jag tror definitivt att jag kommer göra så.

Vad tycker du?

Edit: Jag ägna mitt 100:e inlägg åt din tråd. Känn dig hedrad.. ;)

Kotten gillar detta.
  3. Bassman

Bassman Friends of KS

Skulle vara glad om jag hade den "s.k. Samlingen"

laketwig och Kotten gillar detta.
  4. par

par Friends of KS

Satsa på kvalite över kvantitet

MJ24 och Skitunge gillar detta.
  5. Kotten
    Trådstartare

Kotten Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Du menar att jag saknar kvalité nu! ;)

6. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Grattis till att du ska bli farsa :)

Jag hade själv den tanken när jag blev farsa, men set slutade med en annan idé.
    Om mitt barn kommer bli intresserad och uppskattar klockor kommer hon själv få välja en klocka i min samling. Sen om jag får fler barn måste klockbudgeten ökas dramatiskt :D

Chami och Kotten gillar detta.
  7. par

par Friends of KS

Nej absolut inte, sen är ju det ett väldigt relativt ord som betyder olika för olika människor.

Kotten gillar detta.
  8. JohanHLM

JohanHLM Friends of KS

Tycker du har bra variation i samlingen även om en dressad guldis kanske inte hade skadat.
    Du kan ju ex. behålla Zenith suben och Tudor princen eftersom de inte betingar så stort värde sedan köpt en klocka för den summa som övriga 4 ger.

Kotten gillar detta.
  9. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Den där pilot-Zenithen.....mmmmm

Kotten gillar detta.
  10. Chami

Chami Friends of KS

Hur kan det tänkas vara med reservdelar etc om du har en klocka från säg 74 och vill ge ditt barn när det fyller 30
    Kan det vara att den börjar bli rejält gammal?
    Jag funderade själv på att om något/några år köpa en halvny klocka med året för min dotter
    Så får hon ta den sen
    Då är det ingen brådska heller :)

Kotten gillar detta.
  11. WHU

WHU Friends of KS

Från:
    Green Street
    Fin samling du har, grattis!
    Väntar fortfarande på att min farsa ska dyka upp med en klocka från mitt födelseår.
    Det kommer aldrig hända mig, men tänkt vilken lycka för den som får uppleva det!
    Du är inne på helt rätt linje, lycka till!

Kotten gillar detta.
  12. tim ur länk

tim ur länk Friends of KS

Stabil samling du har där.

Kotten gillar detta.
  13. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Ingen dålig samling där Kotten. Själv har jag skänkt min SMP till dottern, som fått blodad tand och köpt till en De Ville Gmt. Annars har jag minskat min samling till en kvintett jag trivs bra med. Så fr o m nu gäller "en in, en ut" :)

laketwig och Kotten gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield