• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tänka om och skapa något nytt?

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Mer och mer på senare tid har jag börjat fundera på om jag skall börja om avseende min såkallade klocksamling. Den största anledningen till detta är att jag kommit till en gräns där jag nu har samlat på mig ett par klockor i varierande prisklass och ålder, dvs både nytt och vintage, men känner att jag kanske saknar klockan med det stora K:et. En annan anledning är att jag snart skall bli far och tanken har kommit krypande om att investera i en lite dyrare klocka som jag sedan, vid lämplig ålder, släpper vidare till min avkomma. Dock tror jag att jag har svårt för att vara OWG och nog även TWG. Vad anser ni, har ni några kloka råd till mig?

Sen visst denna tråd är trist utan bilder så nedan har ni den så kallade "samlingen"
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 
Enligt mig är det en kul grej att lämna över en lite dyrare klocka till sin avkomma. Inte för jag har barn eller är i närheten av att skaffa men jag tror definitivt att jag kommer göra så.

Vad tycker du?

Edit: Jag ägna mitt 100:e inlägg åt din tråd. Känn dig hedrad.. ;)
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Grattis till att du ska bli farsa :)

Jag hade själv den tanken när jag blev farsa, men set slutade med en annan idé.
Om mitt barn kommer bli intresserad och uppskattar klockor kommer hon själv få välja en klocka i min samling. Sen om jag får fler barn måste klockbudgeten ökas dramatiskt :D
 

JohanHLM

Rolex
Tycker du har bra variation i samlingen även om en dressad guldis kanske inte hade skadat.
Du kan ju ex. behålla Zenith suben och Tudor princen eftersom de inte betingar så stort värde sedan köpt en klocka för den summa som övriga 4 ger.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Hur kan det tänkas vara med reservdelar etc om du har en klocka från säg 74 och vill ge ditt barn när det fyller 30
Kan det vara att den börjar bli rejält gammal?
Jag funderade själv på att om något/några år köpa en halvny klocka med året för min dotter
Så får hon ta den sen
Då är det ingen brådska heller :)
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Fin samling du har, grattis!
Väntar fortfarande på att min farsa ska dyka upp med en klocka från mitt födelseår.
Det kommer aldrig hända mig, men tänkt vilken lycka för den som får uppleva det!
Du är inne på helt rätt linje, lycka till!
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Ingen dålig samling där Kotten. Själv har jag skänkt min SMP till dottern, som fått blodad tand och köpt till en De Ville Gmt. Annars har jag minskat min samling till en kvintett jag trivs bra med. Så fr o m nu gäller "en in, en ut" :)
 
Topp