Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tärnan mögel. Urverk?

Diskussion i 'Vintage' startad av Tuff, 29 januari 2013.

1. Tuff
    Trådstartare

Tuff Stadsbo

Fick hem en gammal trött Tärnan igår och tror jag kommit fram till att de sitter ett AS1194 i den? Verkar de stämma?

Den behöver egentligen bara ett par nya visare så är den riktigt schyst tycker jag! Verkar sacka någon min på en dag men de är helt okej tycker jag!

Bifogade filer:

2. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Vad ska du med nya visare till? Dom där är väl perfekta? Snygg dinka iallafall!

3. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Tärnan mögel. Urverk?

+1! Skitsnyggt med så slitna visare när klockan funkar! Gillar också när lysmassan försvunnit så det blir utskurna visare istället. Jo, allvarligt, det är snyggt!

4. _jonte

_jonte Friends of KS

Re: Sv: Tärnan mögel. Urverk?

+2 Skitsnygga till resten av urtavlan! Grymt snygg hela klockan dessutom.

5. Tuff
    Trådstartare

Tuff Stadsbo

Ni har så rätt så, men minut-visaren är ganska trasig i toppen men hade tänkt göra som ni säger först, men de kan ju vara värt att försöka laga den iaf! För egentligen vill jag behålla de gamla.

Diggar den som tusan! Vore dock kul med lite ålder på den. Tur att man har smala handleder också för den delen...

6. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Gratulerar till en härlig Tärnan, fin form på den och du har nog rätt om verket. Jag skulle gissa på sent 50-tal då den liknar Atlantic från den tden. Gillar verkligen tavlan...och visarna skulle jag inte röra. :)