• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tävling GShock GMW-B5000 AVSLUTAD

Erik83

Cartier
1: B
2: A
3: A
4: Kontrasternas klocka! Digital tool watch i så vräkigt utförande att det blir kitsch! Skulle dessutom bli min första G-Shock, jag som är född -83 :)
 

roloj

Cartier
2-Faktor
1. B
2. A
3. A
4. Att det äntligen har kommit en square i klassiskt format med perfekt modul. Bra skärm, tid i alla lägen och moderna funktioner som tidsynk samt solladdning.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
1. B
2. A
3. A
Min lilla guld terrorist behöver en storebror. Dessutom köpte jag en för list hos Svante när den kom och sålde den av någon dum jävla anledning. Synd om mig osv.
 

Karlsson

Panerai
1. B: skruvad i boetten
2. A: diamond-like carbon
3. A: Fine-resin
4. Varierar mina vardagar med G-shocks då inga andra klockor orkar med det som dem utsätts för. Både en Aquaracer och några Seiko's som fått stryka med, men plastklockorna klarar det med bravur.
Men tänk att få känna tyngden av en stålklocka även på vardagar och inte bara på helger. Med vetskapen om att den håller, för ALLT!
 

Gormenghast

Breitling
1: B
2: A
3: A
4: Har en väldigt diskret 5600BB på länk, och denna skulle vara ett utmärkt komplement - rena motsatsen till BB'ns diskretion. :)
 

floristen

Cartier
2-Faktor
1. B
2. A
3. A
4. För att vara stekigast så behövs det två saker, IS och HELGULD! Jag har is, men inget i helguld.. Med denna GShock lovar jag att köra dubbelpipigt varje gång jag är på stranden för att vinna den inofficiella stekighetstävlingen.
 

Thelonius

Panerai
2-Faktor
1. B
2. A
3. A

4. Att Casio vridit volymknappen till ”11” med denna modell och skapat en klocka som är svår att värja sig mot.
 

Blackpercy

Panerai
2-Faktor
1. B
2. A
3. A
4. Jag tror jag skulle uppskatta mest att den är så mångfacetterad genom att den kombinerar en uppkäftig guldklocka med ett bekymmersfritt scoutliv. Alltid snygg, alltid rätt tid, alltid laddad, alltid redo.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
1. B
2. A
3. A
4. En G-shock som bärs smidigt men samtidigt har maximal framtoning och kaxighet.
Mycket trevlig och skulle sitta fint runt handleden.
 

melzen

Omega
1: B
2: A
3: A
4: Se min son med en nya G-Shock. Den han har nu har inte lämnat armen sen han fick den i julklapp. Dessutom älskar han klockor i guld.
 

Hem.g

Breitling
1. B
2. A
3. A

4. Detta är en klocka som jag antagligen aldrig hade köpt själv men trots detta hade uppskattat med än vad jag törs erkänna. Detta är Casios sätt att säga: alltid retar det någon :)
 

skyseeker

Rolex
1. B
2. A
3. A

En av de sista dinkorna jag skulle kikat på, men man ska utmana sina referenser och spränga sina egna gränser för att utvecklas.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
1. B
2. A
3. A

Fargen, og at det troligen er den koolaste gshocken som er gjort! Hård, fyrkantig og guld! Kan det bli bedre?
 

Oron

Panerai
1. B
2. A
3. A
4. Vad finns det, som man inte uppskattar här?
Den är ju helt jävla underbar! Min son är väldigt
sugen på en, så det vore ju kul om jag kunde
glassa runt med en, så han lär sig att jobba
ihop till en själv;)
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Kul!

1. B
2. A
3. A
4. På frågan (för frågan kommer att ställas från icke-wissar, var så säkra..:cool:) om vad det är för klocka, så kommer jag kunna ge ett jättelångsökt, lamt svar om att jag tränat så sjukt mycket scottcurls under vintern. Och vikten på denna enorma kattguldspjäs fjättrad till min vänstra arm till trots, är det fortfarande enbart ballen jag drar i grus. Därefter ska jag, simultant som jag gör "krabban", svepa en GT och ge ifrån mig ett vrålande maskulint läte. Det kommer bli den bästa sommaren nånsin. Tänk introt till "En härlig tid". :cigar:
 

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
1. B
2. A
3. A
4. Jag skulle uppskatta en stryktålig snygg klocka som kan följa med ut på havet och lura upp fiskar såväl som på hårda trailturer utan att man behöver oroa sig för den.
 

SLZAndersson

Cartier
1. B
2. A
3. A
4. Kombination av stek och tool! Uppskattar alla funktionerna som finns, att den är så tålig och att den samtidigt är GULD! :cigar:
 

nenolas73

Breitling
1: B
2: A
3: A
4: BT-kopplingen till telefon som ger möjligheten att plotta platser där man är. Passar bra när man jobbreser rätt mycket :)
 
Topp