Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tag Heuer Aquaracer 500M

Diskussion i 'Diskussion' startad av Holken, 17 februari 2015.

1. Holken
    Trådstartare

Holken Stadsbo

Är det någon som har Aquaracer 500M här på forumet. Lämna gärna lite omdömen/åsikter ifall ni har några.
    Sugen på den blåa versionen tror jag.
    Vad tycks om den??
    ImageUploadedByTapatalk1424197576.035110.jpg

Ska till Miami nästa vecka och såg man kan få den för 14000 där, bra pris!
    Hur är det med garanti när man köper i USA??

Eurenius och morrism gillar detta.
  2. Broderjimmy

Broderjimmy Stadsbo

Från:
    Haag, NL
    Personligen hade jag sparat pengarna och köpt en annan variant. Aquaracer 500 är väldigt mycket budget, och jag kan personligen tycka att de lägre serierna drar ner resten av varumärket som jag annars uppskattar.

Jag vet inte hur du har räknat med priserna,men det är alltid värt att påminna om att priser i USA alltid anges utan moms.

Garanti bör inte vara något problem eftersom Heuer kör sin world-wide om jag inte missminner mig helt.

Detta är lite snabba tankar bara, men om jag hade varit i samma läge hade jag sparat ihop och köpt en Tag Heuer ur någon annan serie.

3. alfgren

alfgren Biskop

Jag gillar den skarpt. Aquaracer är verkligen inte budget, det är inte Formula1 serien du tänker på?
    Har haft en Aquaracer kronograf tidigare och kvaliteten var utmärkt.

Köper man på plats åker du sannolikt på sales tax nånstans runt 10%. Det blir en bra affär ändå dock.

Galaxy gillar detta.
  4. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Inte klämt på 500 men en vän har Aquaracer 300, riktigt bra klocka som jag tycker slår seamaster. Likvärdiga kvalitetsmässigt men mycket snyggare design (enligt mig). Wan2110 aquaracer (300m) alltså.

skallagrimson gillar detta.
  5. VCalmen

VCalmen Friends of KS

Jag har en Aquaracer 500, svart tavla. Jag gillar den skarpt.
    Hela klockan känns väldigt gedigen. Speciellt med den keramiska ringen som 300:an inte har.

Nej fan. Satsa på en sådan! Jag betalade runt 23 för min. Helt klart värt den. Den går att sporta både till jeans och till kavaj.

image.jpg

tim ur länk, Brutus, filthywatch och 4 andra gillar detta.
  6. Calfen

Calfen Borgare

Från:
    Högalid
    Jag gillar den riktigt mycket!

7. alfgren

alfgren Biskop

Är det nåt blänk/sunburst i tavlan eller är den bara teakmönstrad?

8. VCalmen

VCalmen Friends of KS

Teakmönstrad. Den påminner väldigt mycket om Omega på den punkten.

9. Degnell

Degnell Bonde

Från:
    Torshälla
    Jag står också i begrepp att skaffa en dykare. Har hittat en AR 500m ett år gammal och i mint condition hos AD på ch24 för 1400€ inkl. frakt. Står mellan den och en Oris Aquis, och många tycks rösta för Aquis. Vad säger ni i den här tråden som verkar ha lite kännedom om AR?

Andyrew gillar detta.
  10. VCalmen

VCalmen Friends of KS

Jag tycker personligen Orisen är för liten. Den är inte alls av samma byggkvalité, den känns betydligt plastigare (upplevde jag det som) och det är inte keramisk ring.

11. Degnell

Degnell Bonde

Från:
    Torshälla
    Men är inte aquaracern 41 mm? Aquis är 43 mm och har visst en keramisk bezel. Någon på watchuseek tyckte att Orisen funkade till kostym medans Aquaracern inte gjorde det. Nu bär jag inte full suit så ofta, men spontant så kände väl jag tvärt om att Aquaracern ser med dressig ut än Orisen, men jag kan ju ha fel? Har inte sett någon av dom live och kommer inte få tillfälle förän i början av mars heller, så får se om jag lyckas hålla köplusten i schack tills dess.

12. VCalmen

VCalmen Friends of KS

Ah! Sorry. Mitt fel. Jag pratade om en fel Aquis. Då hade jag inte alls mycket mer att tillägga än att jag tycker Hauern är som du poängterar, stiligare.

13. Holken
    Trådstartare

Holken Stadsbo

Har besökt några butiker idag och provat flera klockor i olika prisklasser.

Planet Ocean 42mm - riktigt snygg men för hög/otymplig! Vill tycka om det men känner att jag inte kommer trivas med storleken. ImageUploadedByTapatalk1424366162.030265.jpg

Aqua Terra 41mm Skyfall - sitter perfekt på armen! Bra blandning av dressig och sportig. Snyggt och välbyggt. Fin länk!
    ImageUploadedByTapatalk1424366407.035820.jpg

Tudor Black Bay Blue - Lagom storlek och riktigt fin men kanske lite tråkigt märke. Fanns bara utan länk så provade den på läder.
    ImageUploadedByTapatalk1424366516.774469.jpg

Tudor Chrono Heritage - Överraskade stort!! Finfin!! Men som sagt tidigare kanske tråkigt märke.
    ImageUploadedByTapatalk1424366667.233295.jpg

Tag Heuer Aquaracer 500M - fin urtavla med liv men inte jätteimponerad tyvärr.
    ImageUploadedByTapatalk1424366902.318707.jpg

Longines Hygroconquest - Känns grym för det den kostar!! Sitter perfekt tack vare att den inte är för hög!! Gillar den skarpt!!
    ImageUploadedByTapatalk1424367254.364148.jpg

Rolex Submariner - Kungen av dykare av det jag har provat!! Vilken kvalitékänsla! Vridringen känns som smör!!!! Perfekt storlek på alla sätt men för dyr!! Älskade den!
    ImageUploadedByTapatalk1424367482.944410.jpg

Brutus, SSL och Riley gillar detta.
  14. Riley

Riley Stadsbo

Från:
    Utanför tullarna
    Alltid varit förtjust Tag Heuer och var helt övertygad om att det var Aquaracer 500m som jag skulle införskaffa som första riktiga kvalitésklocka.
    Gjorde det fegare SMP valet istället, dels för att jag ville ha snygg men också pålitlig kvartsare i jobbet (behöver trist nog klockan till mer än att kolla när lunchen börjar och slutar).
    Till sommaren kommer jakten på en bra automatare att ta fart på allvar, hade definitivt släng in aquaracern i matchen igen om jag inte samtidigt behåller Omegan, vilket jag jag förmodligen gör.
    Då kommer jag nog leta efter något annat än en dykare, men dom som rockar en Aquaracer 500 kommer alltid få en ryggdunk av mig!

Stefanweei gillar detta.
  15. Holken
    Trådstartare

Holken Stadsbo

Provade ju även Oris Aquis
    43mm blev för stor pga länken som är för bred enligt mig. Känns nog större för att den är chromad med. Tyvärr tvärtom på på den mindre Aquisen(40mm?), för smal länk så den såg lite kvinnlig ut. Annars jäkligt fin klocka!
    ImageUploadedByTapatalk1424370836.787087.jpg

16. Degnell

Degnell Bonde

Från:
    Torshälla
    En fin samling klockor även om prisspannet precis som du skriver är rätt stort. Vad var det med Aquaracern som gjorde dig besviken Holken ?

17. Holken
    Trådstartare

Holken Stadsbo

Vet inte riktigt va det va. Gillade den men kanske hade för höga förhoppningar. Skulle säkert vara nöjd med den men kände att Longinesen va lika sjysst för mindre än halva priset.

18. Fergi

Fergi Stadsbo

Från:
    Visby
    Mycket fina och olika klockor tycker att tag 500 annars är en riktigt snygg allround klocka (min åsikt)

Stefanweei gillar detta.
  19. Degnell

Degnell Bonde

Från:
    Torshälla
    Tack Holken! Fattade äntligen ett köpbeslut och beställde just en blå Hydroconquest(modellen som kom efter bilden du la upp). Skönt då jag spenderat timmar de senaste dagarna med att läsa om alla klockor. Min sambo lessnar totalt varje gång jag ska köpa nått och lusläser allt internet har att erbjuda på ämnet, så hon är nog gladast av alla nu! :)

20. Tag_H

Tag_H Bonde

DSC_6371.JPG Bump, grymt nöjd med min :-D

ArneF gillar detta.
  21. Ruben

Ruben Borgare

Från:
    Göteborg
  22. Stefanweei

Stefanweei Biskop

Från:
    Göteborg
    Jo klockan ifråga äger jag ju men han ville ju ha hjälp i oktober? :)

Men on topic älskar jag min.

image.jpeg

Eurenius, ArneF och Tag_H gillar detta.
  23. Omega Man

Omega Man Bonde

Jag tycker att den är stilfull och snygg.

24. Andy7750

Andy7750 Präst

Från:
    Kungälv
    Grym, slå till.

25. Aarrgghh

Aarrgghh Bonde

Från:
    Eslöv
    Jag har en blå 300M som jag är galet nöjd med. Den håller tiden inom sekunden per dag och är riktigt läcker att titta på. Det enda jag kan klaga på är väl att jag egentligen kanske skulle ha valt den svarta modellen för fler möjligheter till färger på mina straps.

20160405_163357.jpg
    20160401_165445.jpg

26. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Har inte sett den i verkligheten, ser väldigt ljusblå ut på vissa peoduktbilder?

27. Stefanweei

Stefanweei Biskop

Från:
    Göteborg
    Tja, det beror mycket på ljuset :) här är två bilder till på min.

image.jpeg

image.jpeg

Clark Kent och Eurenius gillar detta.
  28. Riley

Riley Stadsbo

Från:
    Utanför tullarna
    Självklart val vid rengöring av fälgarna.
    DSC_0111.JPG

Stefanweei och thewallin gillar detta.
  29. Wiliamo

Wiliamo Präst

image.png
    Tycker WAK2110 är grym på gummi! Är iaf väldigt nöjd med min :)

Michael., tim ur länk och Stefanweei gillar detta.
  30. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Vad är det för specialare med orange på tavlan?

Mårtenssons ur Brookfield