• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tapatalk lite trasigt

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Hela klocksnack dog för mig för runt 10 min sedan... (win 7, chrome) Kanske en uppdatering eller något?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Push notifications är för tillfället ur funktion.
Tapatalk är lite skakigt det också. Inte imponerad.
 

rockholger

Breitling
Även jag hoppade in via webben av nämnd anledning.
Första gången jag gör det, och nu har jag en rookiefråga.
Var finns knappen "participated threads" e.dyl.?
Alla är vi barn i början :confused:
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Tapatalk är historia för min del... Man går ju miste om skitmycket på det.... Kör faktiskt KS mest via Android i Chrome numera, hur smidigt som helst..:) (faktiskt ganska sällan jag kör KS i stationära datorn numera...)
 

rockholger

Breitling
Pros, smidigt mobilanpassat format. Använder du dig av flera forum är chansen god att även de finns i tapatalk. Cons, kommer inte på några just nu, finns säkert men inget som stör mig iaf.

Sent from my GT-I9305N using Tapatalk
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Pros med Tapatalk:
- push-notiserna vid pm/när man blir citerad osv
- smidigt och enkelt att använda

Cons;
- Laddar ej alltid bilder, iaf på Android
- Lite random buggar som jag stört mig på, gäller inte bara KS

Jag var skeptisk till att köra KS via Chrome i telefonen förrut för att Tapatalk funkat skitbra på andra forum och att köra forum via webbläsaren brukar funka sådär. Men nu använder jag inte Tapatalk alls när jag ska surfa på KS.

När vi ändå är inne på KS via mobilen, går det att fixa när senaste inlägget är postat i en viss tråd? Eller blir det bara för grötigt?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Pros med Tapatalk:
- push-notiserna vid pm/när man blir citerad osv
- smidigt och enkelt att använda

Cons;
- Laddar ej alltid bilder, iaf på Android
- Lite random buggar som jag stört mig på, gäller inte bara KS

Jag var skeptisk till att köra KS via Chrome i telefonen förrut för att Tapatalk funkat skitbra på andra forum och att köra forum via webbläsaren brukar funka sådär. Men nu använder jag inte Tapatalk alls när jag ska surfa på KS.

När vi ändå är inne på KS via mobilen, går det att fixa när senaste inlägget är postat i en viss tråd? Eller blir det bara för grötigt?

Testade det ett tag, men precis som du redan listat ut blir det väldigt grötigt på mindre display.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har fimpat Tapatalk… I senaste versionen (betalvarianten) måste man ju ha ett separat tapatalk-konto utöver alla andra forumkonton. Rörigt….och kasst.
 

rockholger

Breitling
Jag har fimpat Tapatalk… I senaste versionen (betalvarianten) måste man ju ha ett separat tapatalk-konto utöver alla andra forumkonton. Rörigt….och kasst.
Njaaaaeej...
Jag har senaste varianten på både android och apple.
Det finns en möjlighet att skapa ett sånt konto, och man uppmanas tom till att göra det om jag minns rätt.
Men det är bara att bortse från och fortsätta som förut.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Njaaaaeej...
Jag har senaste varianten på både android och apple.
Det finns en möjlighet att skapa ett sånt konto, och man uppmanas tom till att göra det om jag minns rätt.
Men det är bara att bortse från och fortsätta som förut.


Åh, fan. Jag lyckas inte komma runt det. Men jag ska i ärlighetens namn säga att jag inte direkt ansträngt mig för att lösa det. Körde snarare trestegsraketen uppdatera app -> öppna app -> lacka ur -> f**k Tapatalk … ;)
 

_jonte

Patek
Åh, fan. Jag lyckas inte komma runt det. Men jag ska i ärlighetens namn säga att jag inte direkt ansträngt mig för att lösa det. Körde snarare trestegsraketen uppdatera app -> öppna app -> lacka ur -> f**k Tapatalk … ;)
:) ..Poängen med det kontot är att det kommer ihåg dina forum och inloggningsnamn, inget annat. Smidigt när man byter telefon, installerar om, mm.. Så en bra grej enligt mig.
 
Topp