• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The many faces of vintage Omega

eNielsen

Rolex
Pledge Member
Ser onekligen ut som Corfam. Hade ett sådant originalband Omegamärkt på en omega jag köpte. Omegatexten släppte rätt fort. Hade ingen bra bild, men är det nedan.
image-jpg.133455
Stort tack! Väldigt fin Kronograf förresten😄
 

Datapata

Omega
2-Faktor
Har ända sedan jag började skriva här på KS haft en växande dragning mot vintage och bfick en pulshöjare när vi hittade denna i en rensning efter ming farfar!

Ska ta bort boettlocket och kolla efter serienummer och ref för att försöka bekräfta äktheten och kika på urverkets status.
Men jag är riktigt svag för klockor som går i arv. Så jag hoppas denna är legit, går att restaurera och kommer få mycket handledstid på min far.

Efter en timmes googlande äe det närmsta jag hittar är ref 135.002 Någon som spontant vet/ser något?

PS. Jag är helt novis på att leta info/bekräfta modeller och äkthet så om någon ser att denna uppenbart är falsk så säg till så tar jag bort den.

IMG_1698.jpeg
IMG_1699.jpeg
 

mrt4

Cartier
2-Faktor
Har ända sedan jag började skriva här på KS haft en växande dragning mot vintage och bfick en pulshöjare när vi hittade denna i en rensning efter ming farfar!

Ska ta bort boettlocket och kolla efter serienummer och ref för att försöka bekräfta äktheten och kika på urverkets status.
Men jag är riktigt svag för klockor som går i arv. Så jag hoppas denna är legit, går att restaurera och kommer få mycket handledstid på min far.

Efter en timmes googlande äe det närmsta jag hittar är ref 135.002 Någon som spontant vet/ser något?

PS. Jag är helt novis på att leta info/bekräfta modeller och äkthet så om någon ser att denna uppenbart är falsk så säg till så tar jag bort den.

Vad tror du om omega seamaster 14390?

oavsett ser jag inget konstigt med din klocka, kan dock inte se om kronan är utbytt men det är ingen big deal tycker jag personligen.

väl värd en service och ett passande band 😊👍
 

Datapata

Omega
2-Faktor
Vad tror du om omega seamaster 14390?

oavsett ser jag inget konstigt med din klocka, kan dock inte se om kronan är utbytt men det är ingen big deal tycker jag personligen.

väl värd en service och ett passande band 😊👍
Tack! Skönt att höra initialt.
En service och nytt band var prescis vad jag tänkte.

Skall kolla på den referensen också 🙏
 

fredej

Breitling
Denna Seamaster De Ville firar 60 år!

Dess ursprungliga ägare bar den dagligen i nästan 50 år. För att vara en så välanvänd klocka tycker jag skicket är fantastiskt!
2019 fick den en service och ett nytt glas. Efter det låg den undanstoppad i ett par år.
De gånger jag använt den under det senaste året har jag noterat att den håller tiden dåligt. Den tappar ca 90s per dygn.
Gångreserven verkar det för det mesta inget fel på. Några gånger har jag noterat att om jag dragit upp den och låtit den ligga stilla så har den ibland stannat i fullt uppdraget läge. När jag lyfter i den så hoppar den igång igen. Så något problem verkar det tyvärr vara med den.

Är det någon som har ett tips på en urmakare i Göteborgsområdet som tar sig an gamla Omegor?

Omega 135.020 framsida.jpg

Omega 135.020 baksida.jpg

Klockan är en 1964 Omega Seamaster De Ville, referens 135.020 med kaliber 601.
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Besökte min uris i helgen för att hämta ut en Certina. Som vanligt hade han mycket kul i lådorna, hann dock bara få en bild på denna. Kul driver-version av Chronostop, med tavlan tiltad för att kunna ha den på insidan av armen så att den är i blickfånget när man kör bil.
omega b.jpg
 
Topp