Makalöst vacker tavla, köpt i Sverige?
Det är min far som haft den innan så skulle tippa på att den är köpt ny här.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Makalöst vacker tavla, köpt i Sverige?
Så jäkla rätt på den där länken!Fars gamla, renoverad av MacGyver
Coolt, underbart vacker!Det är min far som haft den innan så skulle tippa på att den är köpt ny här.
Tackar, är väldigt nöjd!Jäklar vilken vacker tissot! Grattis!
NiiiiceNavigator
Ååååååh, en dröm! Boettmatrial?Navigator
Tänker du på något sånthär? Likare Monte Carlo kan jag inte komma på.Har inte Tissot en färgglad krono som påminner om Tudor Monte Carlo? Har för mig jag sett den nångång.
Dessvärre guld på stål drömmen är en 18 k men ej sett på många årÅåååååh, en dröm! Boettmatrial?
Försökte köpa en i 18k för ett år sedan, misslyckades tyvärr. Älskar modellen och att den har mitt favvoritverk, hammarautomat, gör ju inte det hela sämre.Dessvärre guld på stål drömmen är en 18 k men ej sett på många år
Navigator
Tror inte det är den jag tänker på. Kan ha varit Certina eller annat märke också. Fick för mig det var Tissot.Tänker du på något sånthär? Likare Monte Carlo kan jag inte komma på.
Vintage PR516
Verkligen trevlig - lite skrikig kanske men utan tvekan ett tidsdokument. Mina föräldrar körde 1974 runt i en orange Opel Kadett och grannarna hade en ärtgrön Audi 80 - de tyska tillverkarna kallade det för "säkerhetsfärg". Man höll avstånden till framförvarande på grund av risken att bländas eller drabbas av illamående...Tänker du på något sånthär? Likare Monte Carlo kan jag inte komma på.
Vintage PR516
Snyggt!
Kan inte låta bli att se likheter (teckensnitt på tavla/vridring, boettform) med tidiga Glycine Airmans. Samma fabrik/tillverkare tro?[/
Tror Tissot var inspirerade av PP som släppte sin 44 om jag ej har fel för mig men det är bara gissning.
En ch27 där jag ej är nöjd med visare på register
Vilka färger! Är den ommålad? Visarna ser väldigt vita ut?
Ja ser så ut! Är lite chockad av färgen på "Tissot" och sekundindex, kan det vara vinkeln, eller är de lite lilaaktiga? Har du en bild framifrån? Riktigt snygg modell, påminner mycket om minInte så duktig på datorer texten i inlägget hamnade i citatrutan.
Visarna till register är ej orginal och hobbymålade av förra ägaren men tavlan är ok.
Ser riktigt fin ut!Mitt lilla bidrag i tråden, Tissot Seastar Sonorous! En riktigt trevlig klocka!
Det är den också, ett tratten fynd för nästan inga pengar alls och den fungerar kanon!Ser riktigt fin ut!