• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The many faces of vintage Tissot (många bilder)

Johnny67a

Omega
Införskaffade denna Visodate Seastar precis. Min första riktiga mekaniska vintageur. En födelseårsklocka från 1967 som jag letat efter ett tag.
Bandet bör ju bytas men till vad går jag lura på!;)
2017-07-07 13.05.09.jpg
2017-07-07 13.04.20.jpg
2017-07-07 13.03.29.jpg
 

Feffe

Cartier
Njuter av denna skönhet idag! Tyvärr har den börjat krångla lite... Den har alltid gått en minut för snabbt om dygnet men nu "klickar" inte kronan alltid tillbaka när den har dragits ut. Måste ibland pilla i nån minut för att ens lyckas ställa om tiden. Har inte så bra koll men visst finns det några här på forumet som kan erbjuda sig service av gamla klockor? Skulle vara tråkigt att låta den ligga och samla damm på någon hylla... :)
oL7rpo1.jpg


4VSzu7T.jpg
 
Senast ändrad:

Martin Lovasz

Audemars
Nog regelfjädern som gått av då det är det vanligaste felet gamla klockor råkar ut för.

Jag har så många klockor på väntelistan men har du tid att vänta kan du alltid fråga mig om ca 1 månad annars finns det andra här med mycket god (ännu bättre) förmåga. :)
 

Feffe

Cartier
Nog regelfjädern som gått av då det är det vanligaste felet gamla klockor råkar ut för.

Jag har så många klockor på väntelistan men har du tid att vänta kan du alltid fråga mig om ca 1 månad annars finns det andra här med mycket god (ännu bättre) förmåga. :)
Jaså! Ja det kan det nog vara. Tack för svar. Jag har inget emot att vänta. Har du någon uppskattning om hur mycket det skulle kosta att fixa? Kanske är det lika bra att göra en full service på samma gång då... :)
 

Psykel

Patek
Njuter av denna skönhet idag! Tyvärr har den börjat krångla lite... Den har alltid gått en minut för snabbt om dygnet men nu "klickar" inte kronan alltid tillbaka när den har dragits ut. Måste ibland pilla i nån minut för att ens lyckas ställa om tiden. Har inte så bra koll men visst finns det några här på forumet som kan erbjuda sig service av gamla klockor? Skulle vara tråkigt att låta den ligga och samla damm på någon hylla... :)
oL7rpo1.jpg


4VSzu7T.jpg
Grymt snygg och fantastiska visare! Hoppas du får ordning på den!
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
IMG_0163.JPG
Rotade i fars gömmor och hittade detta. Frågan från en okunnig är vad som är grejen med urtavlan. Har den åkt eller ska det vara snett? Ergonomiskt är den ju rätt bra så.
Kul skattjakt ;) Det ska med största sannolikhet sitta små stift på baksidan av tavlan som sticks ner i kanten på urverket och sedan skruvas fast ifrån sidan. Om visarna rör sig när du skruvar på kronan i utdraget läge så har dom säkert gått av. Om inget händer när du skruvar på kronan kan kronaxeln gått av och hela urverket och tavlan snurrat lite i boetten. Lycka till :)
 
  • Like
Reactions: F32

F32

Panerai
2-Faktor
Kul skattjakt ;) Det ska med största sannolikhet sitta små stift på baksidan av tavlan som sticks ner i kanten på urverket och sedan skruvas fast ifrån sidan. Om visarna rör sig när du skruvar på kronan i utdraget läge så har dom säkert gått av. Om inget händer när du skruvar på kronan kan kronaxeln gått av och hela urverket och tavlan snurrat lite i boetten. Lycka till :)
Tack så mycket! Då är det nog första alternativet för klockan tickar på när jag drar upp den.
 

Feffe

Cartier
Efter denna tråd kan man inte bli annat än inspirerad till ett nytt Tissot-köp... Var ska man leta tro? Är det Tradera eller KS som gäller? :)
 
Topp