Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tidsavvikelse hjälp! TYMC timegrapher

Diskussion i 'Vintage' startad av KMS, 12 februari 2014.

1. KMS
    Trådstartare

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    Fick den här bilden av säljaren (klockan befinner sig i Japan). Någon som vet vad vi ser på bilden? McGyver ? Någon annan som är lite tekniskt kunnig? Det ser ju onekligen lite proffsigare ut än vad jag väntat mig.
    Har hittat lite länkar om TYMC timegrapher men har inte riktigt fattat vad värdena säger. 18000 förstår jag men resten, är det sekunder? Är det då sekunder per timme, per dag osv. Jag har redan köpt klockan så lite uppmuntrande hurrarop om klockans förträfflighet är välkommet!:)

2. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Är bilden borttagen?

3. KMS
    Trådstartare

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    Funkar med datorn, men inte i telefonen av nån anledning.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

4. eriksson850

Från:
    烏普薩拉

Ok, funkar inte i min dator...

5. KMS
    Trådstartare

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    Är det någon annan som ser bilden? Tråden faller ju lite platt om man inte ser bilden.:)

6. Dykarsjuk

Dykarsjuk Friends of KS

Från:
    Gbg
    Nä bildlöst tyvärr....

7. KMS
    Trådstartare

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    unnamed.jpg

Nu då?

8. Dykarsjuk

Dykarsjuk Friends of KS

Från:
    Gbg
    Ooo fancy:)

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med värdena men jag bjuder på ett hurra för klockan!
    Hoppas nån annan kan bistå på riktigt...

KMS gillar detta.
  9. KMS
    Trådstartare

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    Blir bättre bilder när den väl hittar hit. Kan väl avslöja att det är en 50m för dom som ser vad det är.

10. eriksson850

Från:
    烏普薩拉
    Som jag förstår det så är det väl +19s/dag. Sedan ska den där grafen gå så rakt horisontellt som möjligt... Fråga McGyver kanske?

KMS gillar detta.
  11. McGyver

McGyver Biskop

Från:
    Lund
    Tyvärr är min kinesiska lite rostig, men det lilla jag kan se av bilden :
    -Ett 1800bph-verk, går 19s + per dygn, ser ut som en linje på skärmen => beaterror bör vara lågt

eriksson850 och KMS gillar detta.
  12. _jonte

_jonte Friends of KS

Det intressanta från skärmen saknas, dvs amplitud och slagfel. Men som Mcgyver säger så bör slagfel vara litet. Då kan man fråga sig varför denna information inte skickats med när denne ändå tagit sig besväret att ta denna bild... (Något att dölja?)

eriksson850 gillar detta.
  13. KMS
    Trådstartare

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    Största anledningen till bilderna tror jag var att japamart ville säkerställa att det var rätt klocka. Ser detta lite som ett test om det funkar bra att handla på detta sätt. Just den här klockan är ju svårfunnen så därför tycker jag det är ok att chansa lite. Inget tyder på att det skulle vara några problem. Så det är ju bara att hoppas!