• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Till dom små seglarpojkarna...

... Aurum och NiklasArvid , kanske speciellt till NA då han är intresserad av regattaklockor...

http://www.worldoftime.de/en/heuer/-9665.html

280e98fb705d1dfc06f220598e45adf8_9.jpg


Bara rocka loss med...

sebago-6900-597638-p.jpg
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Fet! thx MK.

jorå mitt intresse för yacht timers fortgår... fast jag samlar ju inte egentligen... men här en Leonidas-katalog från 1935 där man ser min "Holy Grail" och massor annat smått o gott!!!



mitt något skamfilade och omärkta ex (super rare prototype naturligtvis.... notera avsaknad av "leonidas" på katalogexet, har sett ett ex med leonidas på tavlan)





ambitiöst modellprogram!





finns fler samlare av dessa, har en kompis i holland som håller på o skriver lite artiklar om urverk och så, här en tredje snubbe med en ok samling (notera avsaknad av holy grail... hehe...

 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Riktigt tuff! Borde ju kunna användas som äggklocka eller annat roligt mätbart.
Tror dock jag hellre skulle satsa på de som även har riktig klockfunktion med min och tim.
Dessa kanske inte är lika vanliga som vintage dock?
 

RobinW

Cartier
2-Faktor
Fina klockor! Man kan ju inte låta bli att undra var de varit genom åren. Man kan väl tänka att de som bar dem faktiskt tävlade och inte använde dem som trendaccessoarer.
 
Topp