Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Till dom små seglarpojkarna...

Diskussion i 'Vintage' startad av masterkiller, 15 januari 2014.

1. ssl, _jonte, jabla och 6 andra gillar detta.
  2. Sandkvist

Sandkvist Friends of KS

Fräck! Påminner om min Heuer Surfer, dock är nog min lite nyare, och verkar vara för Vindsurfare istället :)

_jonte, NiklasArvid och masterkiller gillar detta.
  3. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

Fet! thx MK.

jorå mitt intresse för yacht timers fortgår... fast jag samlar ju inte egentligen... men här en Leonidas-katalog från 1935 där man ser min "Holy Grail" och massor annat smått o gott!!!

mitt något skamfilade och omärkta ex (super rare prototype naturligtvis.... notera avsaknad av "leonidas" på katalogexet, har sett ett ex med leonidas på tavlan)

ambitiöst modellprogram!

finns fler samlare av dessa, har en kompis i holland som håller på o skriver lite artiklar om urverk och så, här en tredje snubbe med en ok samling (notera avsaknad av holy grail... hehe...

Icaras, Bojke, easy rider och 5 andra gillar detta.
  4. GurraG

GurraG Stadsbo

Från:
    Stockholm/Boston
    _jonte gillar detta.
  5. _jonte

_jonte Friends of KS

Vilka supercoola dinkor! :cigar:

ssl gillar detta.
  6. Rockenfeller

Rockenfeller Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Riktigt tuff! Borde ju kunna användas som äggklocka eller annat roligt mätbart.
    Tror dock jag hellre skulle satsa på de som även har riktig klockfunktion med min och tim.
    Dessa kanske inte är lika vanliga som vintage dock?

7. RobinW

RobinW Bonde

Från:
    Göteborg
    Fina klockor! Man kan ju inte låta bli att undra var de varit genom åren. Man kan väl tänka att de som bar dem faktiskt tävlade och inte använde dem som trendaccessoarer.