• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

tillskott seamaster 176.005

PeterLu

Omega
2-Faktor
Har precis hämtat ut mitt senaste nyförvärv, en Omega 176.005. Glaset precis lika repigt som på bilderna, men det går förhoppningsvis att byta fortfarande. Boettan ser rätt ok ut (åtminstone jämfört med glaset) och är blank på dess "kortsidor" och borstad på ovansidan s a s. Ser rätt orörd ut och det ska bli intressant att kolla verket i morgon. Men jag tycker det är en rolig modell med ett häftigt verk i. Cal.1040 om jag minns rätt. Automat, datum, 24h visning och tidtagning. Tycker det här är en förvånansvärt undervärderad/underskattad modell.
10120857_fullsize.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Har precis hämtat ut mitt senaste nyförvärv, en Omega 176.005. Glaset precis lika repigt som på bilderna, men det går förhoppningsvis att byta fortfarande. Boettan ser rätt ok ut (åtminstone jämfört med glaset) och är blank på dess "kortsidor" och borstad på ovansidan s a s. Ser rätt orörd ut och det ska bli intressant att kolla verket i morgon. Men jag tycker det är en rolig modell med ett häftigt verk i. Cal.1040 om jag minns rätt. Automat, datum, 24h visning och tidtagning. Tycker det här är en förvånansvärt undervärderad/underskattad modell.
10120857_fullsize.jpg
Är den borstade ytan helt förstörd? Ser mycket udda ut?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Nje, då är det pixelfel på min dator. Den övre borstade ytan ser lite galen ut.
Sitter iofs bara på telefonen, men jag kan inte se något konstigt förutom något som ser ut som flera lite kraftigare "dingar" upp mot glaset. sedan att "strecken" borstningen ser ut att böja sig vilket jag har förstått uppstår då slipskivan har en för liten diameter?
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Dom är riktigt fina! Praktiskt fråga, vill minnas att jag hört att det är Riktigt svårt att få tag i glas till dessa, stämmer det? Skulle lätt kunna tänka mig en
 

christer12

Cartier
Bilden är högupplöst så det går att zooma mycket och då ser iaf jag sneda vågiga horisontella streck. Men det skulle kunna var typ fingeravtryck. Dessutom är det nåt med färgerna/bilden som gör att stålet ser ut som typ sten på min skärm
 

PeterLu

Omega
2-Faktor
Jo, borstningen ser på bilderna helt vild ut. Jag tyckte själv att det liknade ett fingeravtryck på bilden (som för övrigt jag som fotat professionellt tycker är "överskärpt"). Om jag hinner så ska jag plåta lite egna bilder i morgon och slänga upp. Dings finns en del av, vilket man nog får räkna med då det är ett ganska stort ur. Glas har jag redan hittat så det verkar var möjligt att byta. Däremot kan nog verket kosta en del om man ska serva?
 

PeterLu

Omega
2-Faktor
Då ska vi se, inte så tekniskt avancerade bilder, bara iPhone och ljus från fönstret. Men jag försökte fånga borstningen eftersom den såg lite konstig ut på de tidigare bilderna. Boettan är ju lite "sliten" med tings och märken, men nog tänker jag att det är borstningen från ny som fortfarande syns. Eller vad tror ni? Jag har idag beställt nytt glas & krona för en kommande uppfräschning med ffa rengöring.
FullSizeRender-2.jpg
FullSizeRender-2.jpg
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender-1.jpg
 

mrt4

Cartier
2-Faktor
Tjenare!

Ägt en snarlik!

Tips är att beställa en extra packning runt glaset, min urmakare behövde några försök och packningar på sig innan det blev rätt
 
Topp