• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på Breitlingfixare?

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Hej!

Köpte just en Aerospace som behöver ett packningsbyte. Jag ringde Bergströms Ur i Uppsala och Nymans i Stockholm och båda skulle ha kring 1500 spänn för jobbet. Känns lite väl mycket för lite packningar på en gammal klocka så jag undrar om någon har tips på om man kan få det här gjort billigare någon annanstans.

Sedan undrar jag vad expertisen säger om en Aerospace med gamla packningar. Klarar den ett rejält regnväder? Lite stänk från barnmatsburkar? Blöta löv i lekparken?

/Henrik
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Bara ägt ett par Aerospace men aldrig haft någon inne för service. Har heller inte försökt mig på varken batteri eller packningsbyte. Batteribyte är väl enklare då det bara är att köpa ett nytt från Kjell & CO och lyckas man bara få tag på packningarna så kan man ju byta själv om man inte är en fegis. Men det är just det där med att få tag på dem. Du kan ju alltid fråga urmakaren vad du kan få köpa dem för men dom kommer säkert dra till med ett pris som gör att du känner att det är mer värt att de utför hela jobbet.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Är du inte lite snål nu...... 1500 päne mot en fuktskada...känns som enkel matematik......låt nån som kan ordna det. Hemmapul slutar med strul...... det har bevisats så många ggr....
 
Är du inte lite snål nu...... 1500 päne mot en fuktskada...känns som enkel matematik......låt nån som kan ordna det. Hemmapul slutar med strul...... det har bevisats så många ggr....

Har själv en Aerospace och kan nog hålla med föregående "talare". Dessutom om du inte går till en auktoriserad handlare kan de inte alltid garantera vattentätheten.
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Bara ägt ett par Aerospace men aldrig haft någon inne för service. Har heller inte försökt mig på varken batteri eller packningsbyte. Batteribyte är väl enklare då det bara är att köpa ett nytt från Kjell & CO och lyckas man bara få tag på packningarna så kan man ju byta själv om man inte är en fegis. Men det är just det där med att få tag på dem. Du kan ju alltid fråga urmakaren vad du kan få köpa dem för men dom kommer säkert dra till med ett pris som gör att du känner att det är mer värt att de utför hela jobbet.

Tack för inputen! Jag har tyvärr tummen mitt i handen så att fixa det själv är inget alternativ. Jag kollar vidare efter andra urmakare och hoppas på en något lägre kostnad (och lite snabbare hantering än vad AD kunde erbjuda). Annars får det bli en AD.

/Henrik
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Är du inte lite snål nu...... 1500 päne mot en fuktskada...känns som enkel matematik......låt nån som kan ordna det. Hemmapul slutar med strul...... det har bevisats så många ggr....

Ja, något hemmapul är det inte tal om - det fixar jag inte. Tänkte bara höra om någon hade idéer om andra urmakare än AD. Om det visar sig att jag inte kommer undan billigare än 1500 så får jag acceptera det, men att kolla efter billigare och snabbare alternativ är väl aldrig fel?

/Henrik
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Har själv en Aerospace och kan nog hålla med föregående "talare". Dessutom om du inte går till en auktoriserad handlare kan de inte alltid garantera vattentätheten.

Hej och tack för input!

Jag har gjort en del packningsbyten och service av andra klockor hos urmakare som inte varit AD och en del av dem har ju också möjlighet att testa vattentätheten och det har aldrig varit något problem för mig. Men visst, jag lämnar den inte till vem som helst utan vill naturligtvis hitta en urmakare som andra haft goda erfarenheter av. Därav min fråga.

/Henrik
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Ja, något hemmapul är det inte tal om - det fixar jag inte. Tänkte bara höra om någon hade idéer om andra urmakare än AD. Om det visar sig att jag inte kommer undan billigare än 1500 så får jag acceptera det, men att kolla efter billigare och snabbare alternativ är väl aldrig fel?

/Henrik

Har också en AS som snart ska få nya packningar mm.....

NCShPOK.jpg


PM:a mig..... Kan ha en lösning åt dig....
 
Topp