Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tips på klockarmband

Diskussion i 'Diskussion' startad av Lembit Metsik, 24 oktober 2014.

1. Lembit Metsik
    Trådstartare

Lembit Metsik Torpare

Vill hitta ett nytt armband till min El Primero. Lutar mest åt ett svart läderarmband men vilket bör man sikta på? Finns det någon annan idé lite mer utanför boxen så att säga?

Obligatorisk bild på klockan

El primero.jpg

yonsson gillar detta.
  2. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Testa grönt crocco! Jag har fått lite dille på det just nu, och tycker det borde funka på det mesta åt det lite mer dressade hållet... även om jag inte har något själv :)

jabla gillar detta.
  3. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
  4. Jonulf

Jonulf Biskop

Från:
    Stockholm
    Marinblått croco kanske?:)

Annars kanske det är kul att investera i tillhörande stållänk?

5. marconimotet

marconimotet Borgare

Från:
    Stockholm
    Snygg Zenith. Varför inte ge ljusbrun mocka en chans? Tror det hade gjort sig finfint.

6. nifag

nifag Stadsbo

7. Lembit Metsik
    Trådstartare

Lembit Metsik Torpare

Bandbredden är mycket riktigt 19mm. Tar väldigt gärna emot fler och specifika tips i stil med rallybandet ovan. Gillade det!

nifag gillar detta.
  8. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Sa du "outside the box"?
    Sug på denna, panna band på en GMT!
    image.jpg

Ploprof gillar detta.
  9. Tre333

Tre333 Bonde

Plast!!! :)

10. nifag

nifag Stadsbo

Jag tror att det skulle kunna bli riktigt fint. Fluco är bra skit dessutom...

11. Lembit Metsik
    Trådstartare

Lembit Metsik Torpare

Nu är det dags igen. Köpte rallybandet efter tips här och tycker verkligen om det. Som ni vet är man ju dock elitistiskt lagd när det kommer till detaljer. Det som stör mig är att rallyt inte är avsmalnande. För det första när det inte är lika snyggt och tar lite fokus från själva klockan men också för att jag vill kunna använda orginalspännet från Zenith. Efterlyser alltså ett 19 mm band som är svart och påminner väldigt mycket om orginalbandet i brunt men där färgen då alltså skiljer sig åt. Väldigt tacksam för tips!

12. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Ett svart hade jag. Grym kombo, men passade inte originalspännet. image.jpg image.jpg

snoozarn gillar detta.
  13. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Svart tropic med raka ändar lär ju vara snyggt annars. Tidsenligt är det också.

theargonaut gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield