• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på restauranger i Göteborg!

jwh

Omega
Slår ett slag för Bistro Italiano på Övre Husargatan, mysig och intim krog med riktigt god mat. Hamnar alltid där med sambon trots att vi gärna testar nytt
 

Reverso

Panerai
Bäst valuta för pengarna: Efessos taverna

Bäst schnitzel: Manfreds Brasserie

Bäst räkmacka: Heaven 23

Bäst italiensk: La cucina italiana

Udda: Stumari, georgisk restaurang (gamla Tidbloms lokaler i Olskroken)

Göteborgs Bästa restaurang: SK Mat och Människor

Överskattad: Bhoga, Epoque

Sugen på Biff Rydberg: Dinner 22

Min personliga favoritrestaurang: Magazzino


Andra grymma restauranger som är värda ett besök:

Toso
Bord 27
Barrique
Piga
Natur
Trattoria la Strega
Koizen


Bubblare: Syster Marmelad. Köket där togs över av gänget som styrde michelinstjärnerestaurangen på Upper House
 

ErikGBG

Audemars
Bäst valuta för pengarna: Efessos taverna

Bäst schnitzel: Manfreds Brasserie

Bäst räkmacka: Heaven 23

Bäst italiensk: La cucina italiana

Udda: Stumari, georgisk restaurang (gamla Tidbloms lokaler i Olskroken)

Göteborgs Bästa restaurang: SK Mat och Människor

Överskattad: Bhoga, Epoque

Sugen på Biff Rydberg: Dinner 22

Min personliga favoritrestaurang: Magazzino


Andra grymma restauranger som är värda ett besök:

Toso
Bord 27
Barrique
Piga
Natur
Trattoria la Strega
Koizen


Bubblare: Syster Marmelad. Köket där togs över av gänget som styrde michelinstjärnerestaurangen på Upper House
Köket på marmelad har sedan ett tid tillbaka lämnats och det gänget kör bulot i saluhallen.
Håller strega över la cucina varje dag i veckan på alla plan
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Bord 27.
Mycket, mycket bra! Käkade på lunchen. Hit återkommer jag mer än gärna. Maten och framförallt servicen fantastisk.

Mr P.
Vissa rätter goda och andra helt ok. Servicen sjukt svajig. Kommer inte att gå tillbaka.

Wolfgang vincafe.
Bra viner på glas och gott. Servicen katastrofal. Dryga och nonchalanta.

Champagnebaren.
Fanns inte så mycket kul på glas, desto mer på flaska. God mat, riktigt bra chark och ost. Lite svajig service.

Provningen på eftermiddagen var på en riktigt låg nivå, nybörjare. Samt att provningsledaren var inte påläst och "inövad".

Stranger.
Goda drinkar och mycket bra service.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Bord 27.
Mycket, mycket bra! Käkade på lunchen. Hit återkommer jag mer än gärna. Maten och framförallt servicen fantastisk.

Mr P.
Vissa rätter goda och andra helt ok. Servicen sjukt svajig. Kommer inte att gå tillbaka.

Wolfgang vincafe.
Bra viner på glas och gott. Servicen katastrofal. Dryga och nonchalanta.

Champagnebaren.
Fanns inte så mycket kul på glas, desto mer på flaska. God mat, riktigt bra chark och ost. Lite svajig service.

Provningen på eftermiddagen var på en riktigt låg nivå, nybörjare. Samt att provningsledaren var inte påläst och "inövad".

Stranger.
Goda drinkar och mycket bra service.
Stämmer med min uppfattning, även om jag tycker att Bord 27 och liknande ställen är lite uttjatade. Wolfgang är lite konstigt, vad var mest drygt/nonchalant när ni var där?
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Stämmer med min uppfattning, även om jag tycker att Bord 27 och liknande ställen är lite uttjatade. Wolfgang är lite konstigt, vad var mest drygt/nonchalant när ni var där?
De verkade inte prata med varandra. Gustaf Norén-wannabe i page pratade inte och verkade inte vilja vara där. Första gången han sa något var när han skulle ta beställning när den redan var tagen av en annan kille.

Maten kom inte samtidigt, så efter att vi fick påpeka detta så skulle en av de pratsamma lösa det genom att ta ut tjejens mat. Så att vi fick varm mat samtidigt, sen gjordes inte detta ändå.
Tre gånger fick vi prata med två killar om var maten var och att vi vill äta tillsammans....

Vi gav upp, käkade var för sig, snabbt och gick därifrån.
 

NickG

Cartier
Piga på Eriksberg är alltid ett bra val, dessutom i stans finaste miljö. Bistro Rustik är annars också ett väldigt härligt ställe.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
De verkade inte prata med varandra. Gustaf Norén-wannabe i page pratade inte och verkade inte vilja vara där. Första gången han sa något var när han skulle ta beställning när den redan var tagen av en annan kille.

Maten kom inte samtidigt, så efter att vi fick påpeka detta så skulle en av de pratsamma lösa det genom att ta ut tjejens mat. Så att vi fick varm mat samtidigt, sen gjordes inte detta ändå.
Tre gånger fick vi prata med två killar om var maten var och att vi vill äta tillsammans....

Vi gav upp, käkade var för sig, snabbt och gick därifrån.
Mycket värre än jag varit med om. Tycker generellt bara att dom är lite för slappa/coola killar, vilket avspeglar sig 100% i service och känsla.
 
Topp