• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på träningsklocka?

NaLLe

Breitling
Som tidigare nämts kan det ju ibland vara bra med en klocka på armen vid gymträning, men också vid löpning och annan sportslig aktivitet.

Jag är less på att springa o titta på väggklockan när jag är på gymmet och skulle vilja ha tiden "närmare till hands" så att säga.

Mina behov är följande: Tidsvisning :), tidtagning, rimlig vattentålighet, rimlig storlek (ska funka med hantlar i händerna och böjda handleder utan att vara i vägen), bra pris.

Tips någon?
Vad kör ni själva med?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Suunto Ambit2
Finns absolut ingenting jag saknar och det är en fullständigt komplett träningskompis.

Har haft den på varenda träningspass senaste 3mån och det har fungerat otroligt bra. Synca efter träning mot movescount.com och du har stenkoll.

Köpte min från USA för ca. 3000kr med pulsband.
 

NaLLe

Breitling
Suunto vore ju fint men dom är lite väl stora för mina behov. Skulle behöva något platt och smått med basicfunktioner för max 500kr

Bodén: vilken swatch har du?
 

babanker

Panerai
NaLLe om en klocka likt den Bodén skulle funka så kan du få en av liknande med kronograf av mig;

7D3mJGx.jpg


Problemet med min är att ett stift försvunnit till länken. Sen så skulle du behöva byta batteri. I övrigt är den i mycket bra skick och den har badats med utan problem.

Må väl,
 

NaLLe

Breitling
NaLLe om en klocka likt den Bodén skulle funka så kan du få en av liknande med kronograf av mig;

7D3mJGx.jpg


Problemet med min är att ett stift försvunnit till länken. Sen så skulle du behöva byta batteri. I övrigt är den i mycket bra skick och den har badats med utan problem.

Må väl,


Tackar för vänligheten :), men jag e ute efter nått annat
 

Grön

Omega
2-Faktor
http://upload.wikimedia.org/wikiped...Suit.jpg/200px-Swatch_Irony_Charcoal_Suit.jpg

En sån här. Har ju ingen tidtagningsfunktion eller så, men väldigt bra i övrigt
!
Jag använder själv en Swatch Irony-kronograf som beater. Jag har just funderat på vattentätheten. Swatch själva anger en ganska medioker vattentäthet. 30m tror jag. Inte för att det spelar så stor roll med tanke på värdet, men det är ju alltid tråkigt att förstöra grejor...
 

SSL

Audemars
Mina behov är följande: Tidsvisning :), tidtagning, rimlig vattentålighet, rimlig storlek (ska funka med hantlar i händerna och böjda handleder utan att vara i vägen), bra pris.

Tips någon?
Vad kör ni själva med?

Har en billig från Clas Ohlson. Inget skrytur precis, men den har alla funktioner du verkar söka. Jag springer, gymmar, simmar, med den. Hade den också större delen av min militärtjänstgöring. Den har larm, tidtagning och allt möjligt. Fungerar fortfarande bra förutom att lysknappen strular i bland.
 

SSL

Audemars
Har en billig från Clas Ohlson. Inget skrytur precis, men den har alla funktioner du verkar söka. Jag springer, gymmar, simmar, med den. Hade den också större delen av min militärtjänstgöring. Den har larm, tidtagning och allt möjligt. Fungerar fortfarande bra förutom att lysknappen strular i bland.

aBbw2Ly.jpg

T45LmFK.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Suunto vore ju fint men dom är lite väl stora för mina behov. Skulle behöva något platt och smått med basicfunktioner för max 500kr


Då får du kanske skriva till det i din kravbild så slipper du få o relevanta förslag :) Max 500spänn..

Är det din budget så behöver du inte göra det så svårt, köpa en Casio digital vattentät quartzare för 200spänn och så köper du ett flak öl för resterande 300,-
 

BjörnE

Omega
Jag har en Garmin 310xt, men det är väl så långt ifrån man kan komma "liten, platt och med bara basfunktionerna"... Grym klocka annars om man gillar att i efterhand ta reda på hur det egentligen gått på träningspasset...
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Kan rekommendera pulszon-träning. Även m a p styrketräning. Och då duger i stort vilken pulsklocka som helst till en början. Vet att det finns ngra modeller där man kan lägga in sina pass för gymträning.

I familjen har vi Polars produkter. Funkar fint för oss, men 80% av träningen är konditionsbaserad. Styrketräning gör vi för att fixa uthållighetssporterna och kanske framför allt för att bevara leder och senor så länge som det bara går.

Kolla här, för att lära mer: http://www.dcrainmaker.com

Mvh A
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Checka in recensionen acce1999
http://www.dcrainmaker.com/2013/04/suunto-ambit2-review.html

Är otroligt nöjd med vad Suunton presterar, speciellt nu efter senaste uppgraderingarna. Har tidigare haft Polar men tycker man halkat efter lite med nyttiga funktioner.
Jodå. Har koll på den, men tycker att den är för klumpig. Funktionerna är bra. En kollega har en.

Personligen använder jag den konservativa RS800CX från Polar. Lätt, batteriet räcker länge, innehåller vad jag behöver, men inte på långa vägar lika konfigurerbar som de moderna varianterna. Andra hälften kör RCX5. Båda med extern GPS. Som också funkar fint.

Men visst är jag nyfiken på andra lösningar!

A
 
  • Like
Reactions: ssl

Marckus

Panerai
Jag har alltid haft separat klocka för cykel och löpning. Överflödigt tyckte jag och gav bort min polar rcx5...
Garmin edge 500 och singularnato inför årets lidingölopp
h8MfVFd.jpg

I övrigt var polarklockan smidig, funktionsmässigt bra och lättanvänd. Innan polaren har jag använt mig av garmin forerunner 305 följt av 310xt. Polaren var bättre på alla plan förutom separata gps-poden
 

Marckus

Panerai
Tycker separat pod är en fördel. Klockan blir lättare och batteriet håller länge... Poden får vila vid inomhusträning och åker på nyladdad vid utepass.

För mig, som cyklar mer än något annat var poden en nackdel då det slutade med att den trillade ur en ryggficka vid en vurpa och "spårlöst" försvann i ett buskage. Otroligt ironiskt eftersom jag kunde se på datorn efter passet, exakt var den försvann och trots flera försök så hittade jag den ändå inte.
 
Topp