Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dåligt utbud i Malmö. Huke på gågatan har några enstaka vintage ur.Är i Malmö över helgen med en vän och tänkte leta lite vintage-ur. Har någon något bra tips på vart man bör kolla? Omnejd är även av intresse
Var förbi Simrishamn i veckan, och där finns en butik med vintageprylar av olika slag bla klockor.Handelscompagniet i Simrishamn har börjat sälja mera vintage/begagnad.
Finns ett 40-tal på hemsidan, huvudsakligen i den lägre prisklassen, och jag tror det finns flera i butiken.
http://www.handelscompagniet.se/klockor
+1 på denna. Köpte min vintage Zenith där - supernöjd!Jag kan rekommendera Besour i antikhallarna i Göteborg. Bertil Svensson som driver Beso kan ni se som klockexpert på Antikrundan. På hemsidan kan man ladda ner hans katalog som uppdateras några gånger per år. www.besour.se
varit runt lite i Paris, finns inget att rekommendera , fina klockor visst, men hiskeliga priser 17000 Euro for en 16710 tex.
Oftast bättre pris om man hittar en urmakare på en mindre ort som man kan skicka uret till. Norrlands ur o antik gör de flesta ur tex.Hej! Osäker på exakt vilken tråd jag skulle vända mig till så tänker att jag börjar i denhär som kändes rimlig Jag har en gammal Delbana klocka som jag egentligen är ute efter tips på vart man kan skicka den för en restaurering/service då den inte använts på många år. Har för mig att den tillhörde morfar som använde den för längesedan. Ny här på forumet så alla tips välkomnas!