Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tissot cal 20

Diskussion i 'Diskussion' startad av cheepo63, 23 april 2014.

1. cheepo63
    Trådstartare

cheepo63 Läderjesus

Från:
    Strängnäs
    Var tillbaka hos Jose idag. Kunde inte släppa tanken på att lämna Lissabon utan denna skönhet. En Tissot Lisboa från mitten av 30-talet. Cal 20 användes både av Omega och Tissot. Efter 1-a värlskriget hade klockmarknaden kollapsat och för att klara sig var man tvungen att sammarbeta.

Denna skönhet har snygga blånerade visare och snyggt patinerad tavla. Boetten är svagt kurvig för att följa handleden. Fasta lugs ger en hint om att klockan börjar få en ansenlig ålder på runt 80 år. Nu lite bilder, enjoy.

image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg

eriksson850, jabla, Micke Ni och 18 andra gillar detta.
  2. Galaxy

Galaxy Friends of KS

Kalasfin. Tissot Lisboa ser nästan ut som en re-issue på denna? Och hur fungerar fasta lugs, får man skära sönder och limma ihop bandet, eller finns det någon annan smart lösning? :oops:

3. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Cool! Grattis! Kan du inte köpa något liknande mögel åt mig också? Verkar vara bra i storlek den där. Vad har den för mått?

4. meo_swe

meo_swe Biskop

Fan vilken ball! Fyrkantiga ur växer på mig måste jag säga...

5. Galaxy

Galaxy Friends of KS

Ojoj vad jag missade att läsa hela ursprungsposten såg jag nu...

6. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Riktigt cool...

7. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Finfin! Den där Jose verkar ha en massa gott i sin påse :)

8. Sandkvist

Sandkvist Friends of KS

Finns band med en lös "flärp" läder som man viker runt och sen fäster på baksidan bla genom att vika över metallflikar. Kan dock inte hitta ett exempel just nu...

9. don segundo

don segundo Biskop

Skitfin - wire lugs passar ju finfint på den boetten.

10. babanker

babanker Borgare

Från:
    F ks
    Det var på faaan Cheepo! Hur hittade du denna? Hade Jose den inne eller fixade han fram den på önskan?

OM du ska flippa den någon dag så ber jag ödmjukast att du hör av dig till mig, jag är på ständig jakt efter en.

Grattis!

11. cheepo63
    Trådstartare

cheepo63 Läderjesus

Från:
    Strängnäs
    Han hade den hemma plus en hel del annat drägelframkallande. Ska den flippas så har du första tjing.

babanker gillar detta.
  12. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Knåpar du ihop ett band till din kanske du kan fixa ett till mig med? Den är nyss skickad på service och behöver ett band när den kommer hem.

2014-03-17 08.23.03.jpg

Din är sjukt fin! Storlek? Stål?

13. cheepo63
    Trådstartare

cheepo63 Läderjesus

Från:
    Strängnäs
    Stål. Har inte hadt möjlighet att mäta den ännu. Återkommer när jag är hemma. Ska se ifall det går att sno ihop nått band, vad har du för typ av lugs?

Mårtenssons ur Brookfield