• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot cal 20

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Var tillbaka hos Jose idag. Kunde inte släppa tanken på att lämna Lissabon utan denna skönhet. En Tissot Lisboa från mitten av 30-talet. Cal 20 användes både av Omega och Tissot. Efter 1-a värlskriget hade klockmarknaden kollapsat och för att klara sig var man tvungen att sammarbeta.

Denna skönhet har snygga blånerade visare och snyggt patinerad tavla. Boetten är svagt kurvig för att följa handleden. Fasta lugs ger en hint om att klockan börjar få en ansenlig ålder på runt 80 år. Nu lite bilder, enjoy.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Galaxy

Rolex
Kalasfin. Tissot Lisboa ser nästan ut som en re-issue på denna? Och hur fungerar fasta lugs, får man skära sönder och limma ihop bandet, eller finns det någon annan smart lösning? :oops:
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Cool! Grattis! Kan du inte köpa något liknande mögel åt mig också? Verkar vara bra i storlek den där. Vad har den för mått?
 
Kalasfin. Tissot Lisboa ser nästan ut som en re-issue på denna? Och hur fungerar fasta lugs, får man skära sönder och limma ihop bandet, eller finns det någon annan smart lösning? :oops:

Finns band med en lös "flärp" läder som man viker runt och sen fäster på baksidan bla genom att vika över metallflikar. Kan dock inte hitta ett exempel just nu...
 

babanker

Panerai
Det var på faaan Cheepo! Hur hittade du denna? Hade Jose den inne eller fixade han fram den på önskan?

OM du ska flippa den någon dag så ber jag ödmjukast att du hör av dig till mig, jag är på ständig jakt efter en.

Grattis!
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Knåpar du ihop ett band till din kanske du kan fixa ett till mig med? Den är nyss skickad på service och behöver ett band när den kommer hem.

2014-03-17 08.23.03.jpg


Din är sjukt fin! Storlek? Stål?
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Stål. Har inte hadt möjlighet att mäta den ännu. Återkommer när jag är hemma. Ska se ifall det går att sno ihop nått band, vad har du för typ av lugs?
 
Topp