Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tissot chemin des tourelles powermatic 80

Diskussion i 'Diskussion' startad av Hammarlunden, 7 april 2016.

1. Hammarlunden
    Trådstartare

Hammarlunden Torpare

Hej alla klocksnackare!
    Tar studenten nu till sommaren och självklart kommer jag önska mig en klocka i studentpresent! Jag är har fastnat för tissot chemin des tourelles i roséguld, den modellen utan romerska siffror.
    Länk: http://www.lindahlsurmakeri.se/prod.asp?id=6429

Dessvärre finns det dåligt med bra bilder på den på nätet. Om någon skulle sitta och ruva på en sådan så skulle lite fina bilder på den uppskattas starkt! Tips på liknande klocka i samma prisklass mottages också gärna! Är ute efter en automat med guldfärgad boett och brunt läderband.
    Mvh Adam

2. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Tänk på att 42mm kan uppfattas som ganska stor på en dressklocka.
    Jag gillar tissot men kolla även på certina, finns ett par trevliga modeller i samma prisklass.

3. eriksson850

Från:
    烏普薩拉
  4. Fredig

Fredig Bonde

Håller med ovan att 42 blir stort när det gäller dressur. Den du postade senast känns bättre :)

5. Rasmus Andersson

Rasmus Andersson Stadsbo

Från:
    Norrköping
    Då skulle jag hellre ta den från Klockia. Lite dyrare (5320:- med studentrabatt) men de ska vara AD för Certina.
    Länk:
    http://www.klockia.se/certina-ds-1-automatic-c006.407.36.081.00

Finns också med vit urtavla
    Sedan finns det ju en snarlik men utan datum och 80h reserv för 6935:- (6450:- med studentrabatt)
    Länk:
    http://www.klockia.se/certina-ds-1-gent-powermatic-c029.407.36.081.00

eriksson850 gillar detta.
  6. Hammarlunden
    Trådstartare

Hammarlunden Torpare

Tissot'n kräver nog sin handled, och jag har ganska tunna handleder, så Certinan är helt klart ett alternativ! Har dock en certina ds action nu och vore kul med ett annat märke märke iaf, även om det är samma koncern.

7. eriksson850

Från:
    烏普薩拉
    Absolut, jag tog bara första bästa som förslag. Klockia verkar som en vettig webbutik.

Rasmus Andersson gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield