• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot Militär - byggd för karlatag och hårda nävar

Ariste

Audemars
2-Faktor
Manöver!

Hittade denna annons i en Allers från 1941. Vilka tider, hand upp alla som skulle köpt till pansarskydd för två bagis!

Min trötta och oputsade Militär poserar lojt men sneglar avundsjukt på stålversionen i annonsen. "Tusentals Tissot Militärägare"...önskar ibland att de vore lika vanliga som Atlantic och Lagonda på Tratten...men samtidigt är jag nöjd med fåtaligheten och den bristande historien bakom modellen.

image.jpg
 

KMS

Rolex
Grym. Blev denna någon succé ute i stugorna? (står ju ändå att det är tusentals ägare:)) ? Snackar vi 50-talet?
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Grym. Blev denna någon succé ute i stugorna? (står ju ändå att det är tusentals ägare:)) ? Snackar vi 50-talet?
Ska man bedöma utbudet av beggat idag så var det kanske glädjesiffror i annonsen. Eller så levde kvaliteten inte upp till det som utlovas i annonstexten. 40-tal med säkerhet men jag har sett nyare modeller med samma märkning från 50-talet.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Gillar särskilt hålen för tissot-logon och subsekunden i pansarskyddet. Elegant och stenhårt på samma gång.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Någon som vet hur pansarskydd fästes på boetten?

Det är alldeles för lite pansarskydd nu för tiden...:)
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Karlatag är ett underskattat kraftuttryck som inte används så mycket längre:)
Svårt att låta bli att sitta med ett fånigt leende på läpparna när man läser sån skön nostalgi
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Någon som kan rota fram en bild på en med pansarskyddet monterat?

Verkar som jag börjat få någon "gammal-annons"-fetish för övrigt, hoppas man inte är påväg att bli hipster!
 
Topp