Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

tissot powermatic 80

Diskussion i 'Diskussion' startad av Jesper Malm, 16 mars 2015.

1. Jesper Malm
    Trådstartare

Jesper Malm Torpare

Är det värt att köpa en powermatic 80 ? eller är det bara tissots försök att göra en billig automatisk klocka med lång power reserve?

2. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Prisvärd klocka med bra urverk. Inte många som erbjuder samma gångreserv för de pengarna. "bara Tissots försök", det är ett lyckat försök att göra en billigare automatisk klocka med lång gångreserv.

3. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Är väl samma som Certinas powermatic?

4. DrDre

DrDre Friends of KS

Hamilton har något liknande också. Jag tycker det är rätt kul faktiskt att man försöker utveckla sin prestanda och funktion trots ett lågt pris.

Rent praktiskt är fördelen att klockan kan ligga en hel helg utan att behöva ställas om. Ska man ha den som jobbklocka är det kanske inte så dumt?

5. Frosse

Frosse Borgare

Från:
    Feskekôrka
    Ja det ska vara samma.

Självklart är det värt med 80h dock har jag hört att dom "fuskat" med verket och använt lite tråkiga material, kommer dock inte ihåg vart jag läste detta...

6. Mr.Sund

Mr.Sund Stadsbo

Shockskyddet ser ju för det första ut som ett etachron vilket är sämre och billigar än incabloc som du finner på mer påkostade elaboré/top/ grader av t ex ett eta 2484-2. För mig som lekman betyder väl det här egentligen ingenting.
    Etachron Incabloc
    [​IMG][​IMG]

Vad som enligt mig verkar vara betydligt sämre är jag har förstått så har dom tagit bort möjligheten att regulerar urverket... Citat: ''The high-tech escapement has no regulator; the rate is set at the factory with a laser, making the manual rate adjustments normally required by a mechanical watch unnecessary.''

Okej, förstår det leder till finare marginaler för ETA men såvida din urmakare inte är en terminator utrustad med laser hur får du tillbaka din Tissot LUXURY CHRONOMETER till Cosc-standard efter den oundvikliga servicen? Det står ju trots allt chronometer på urtavlan och du pyntar ju ett par tusen extra för den, annars identiska, kronometerversionen...

Kan någon mer insatt svara på detta? Har grubblat en del på detta : o

jabla och yonsson gillar detta.
  7. Mr.Sund

Mr.Sund Stadsbo

Korrekturläser nästan aldrig mina poster så reserverar mig för extrema syftningsfel och felstavningar..

Mårtenssons ur Brookfield