Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tissot PR-516

Diskussion i 'Vintage' startad av Luckyluciano, 5 december 2015.

1. Luckyluciano
    Trådstartare

Luckyluciano Ninjasköldpaddan

Från:
    Stockholms djungel
    Hittade den här charmiga tissoten hos mammas kille. Sökt lite på forumet men inte lagt ner någon större energi på det.
    Motorsportskopplingar om jag fattat det rätt,
    Inte sett tavelkonfigurationen på forumet tidigare och när man försöker googla lite slarvigt så är det en djungel.

Någon som sitter på lite info?
    Cirka år?
    Cirka värde? (Runt 1500?)
    Någon skön story om ikon som burit modellen eller liknande?
    Sitter något ok urverk i? image.jpeg image.jpeg image.jpeg

Icaras, Erik1, MariaE och 4 andra gillar detta.
  2. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Snygg klocka. Pr516 är en serie racing inspirerade klockor från tissot. Din klocka är tillverkad någon gång under 70-talet och har ett 2481 verk som är i stort sett identiskt med omega 1481.

Tissot 2481
    Omega 1481

Din modell är något av ett sidospår då den har dykbezel, kan tycka att den designen gör att klockan gärna hade kunnat få varit lite större. Dykare på 36mm kan lätt kännas lite liten. Riktigt härligt gammalt tropic på din dock! :)

Här är min Pr516 med originallänk.

IMG_20150827_225404.jpg
    MQ9qAy7.jpg

MariaE, Fixoflex, marconimotet och 1 annan gillar detta.
  3. Luckyluciano
    Trådstartare

Från:
    Stockholms djungel
    Tack för matnyttig info. Du hjälper alltid till! :D
    Tyckte den var charmig trots storleken.
    Dykringen var vridbar åt båda hållen. Tyckte den var lite coolare än de andra vintage PR-516 jag sett.
    Däremot så var tropicbandet avklippt eller väldigt kort så gick inte att knäppa kring min handled annars hade jag snott med den hem. Passar förmodligen folk med mindre handleder om 16-17 men ändå..

4. eriksson850

Från:
    烏普薩拉
    Gamla dykare har inte alltid klick på bezeln och går ofta att vrida åt båda hållen.
    Den är absolut charmig, och den ser ut att vara i ett fint skick!
    Jag tycker du ska fixa ett nytt tropic och serva den, trevlig sommarklocka! :)

marconimotet och Luckyluciano gillar detta.
  5. virrooo

virrooo Biskop

felpost.

Bifogade filer:

6. Luckyluciano
    Trådstartare

Från:
    Stockholms djungel
    Hamnat i fel tråd? :)
    Edit: såg nu

7. BluesmanV8

BluesmanV8 Biskop

Jag plockar in PRS 516 från 2011 samt en navigator sonorus från 70-talet.
    Tissot har och har haft många fina ur. Deras lek med tavlor, index och bezel på 70- 80-talen tycker jag om.
    Din tycker jag om och den har en bra storlek enl. mig PICT8603 (2).JPG PICT8607 (2).JPG PICT8818 (2).JPG .

Icaras och eriksson850 gillar detta.
  8. eriksson850

Från:
    烏普薩拉
    Snygg 516!
    Pr516 är en väldigt trevlig re-make av tissot, tycker de borde satsa lite, titta mer i backspegeln och istället lägga ner allt vad t-touch och liknande heter.

Navigator sonorous tillhör inte 516 serien, utan navigator serien. 516 finns dock även som sonorous (alarm). ;)

Stomatologen gillar detta.