• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot-tank 1931-1933

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Så idag kom äntligen brorsan, mirakel nummer två. :)

Den här är tillverkad någon gång 1938-1939
Svart högblank tavla
Samma urverk som i den äldre (Cal 20) men med en underbar dekoration som jag inte tror att jag har sett någon gång tidigare.

Bandet kommer att bytas ut så småningom men var det som passade bäst av dem jag hade hemma.
1.JPG
2.JPG
3.JPG


Helt underbar schackrutsdekoration på verket.

4.JPG
SAM_4417.JPG
SAM_4418.JPG
SAM_4419.JPG


Boetten är något kortare och tunnare än den äldre modellen.

SAM_4421.JPG
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Så idag kom äntligen brorsan, mirakel nummer två. :)

Den här är tillverkad någon gång 1938-1939
Svart högblank tavla
Samma urverk som i den äldre (Cal 20) men med en underbar dekoration som jag inte tror att jag har sett någon gång tidigare.

Bandet kommer att bytas ut så småningom men var det som passade bäst av dem jag hade hemma.
1.JPG
2.JPG
3.JPG


Helt underbar schackrutsdekoration på verket.

4.JPG
SAM_4417.JPG
SAM_4418.JPG
SAM_4419.JPG


Boetten är något kortare och tunnare än den äldre modellen.

SAM_4421.JPG
Vilken pärla! Cool med svart urtavla. Tycker den gjorde sig fint till det bruna bandet.
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Tack!
Ja, jag tror det kanske passar rätt ok ändå.

Först var jag inte riktigt nöjd, men nu har jag jämnat till kanterna lite och ska smörja in det med läderbalsam. (gammalt Nos Darlena som är torrt som wellpapp)
Det får sitta på tillsvidare...
Behåll det ett tag och känn efter. Ser snyggt ut. Vad är det för läderbalsam du använder? Skulle själv behöva snygga till några gamla band som jag har liggandes.
 
Topp