• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Träningsklocka

Daniel J

Omega
Behöver lite köpråd.

Tänkte ta tag i mitt fysiska välbefinnande och börja springa.
Jag jobbar natt och det blir ett naturligt tillfälle 3ggr/vecka direkt efter jobbet.
Tänkte mig 30min pass.

Jag inser att jag har kontrollbehov och vill veta hur det går och hur värdelös kondition jsg har.
För att mäta detta behöver jag en träningsklocka.

Det jag är ute efter är att helst se puls, träningstid och gärna distans direkt i klockan men vill kunna ladda ner data till telefonapp.
Den måste tåla regn och svett damt inte behöva laddas hela tiden.

Jag vill inte spendera mer än nödvändigt.
Funktion går före design.

Vad köper jag och var?
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Behöver lite köpråd.

Tänkte ta tag i mitt fysiska välbefinnande och börja springa.
Jag jobbar natt och det blir ett naturligt tillfälle 3ggr/vecka direkt efter jobbet.
Tänkte mig 30min pass.

Jag inser att jag har kontrollbehov och vill veta hur det går och hur värdelös kondition jsg har.
För att mäta detta behöver jag en träningsklocka.

Det jag är ute efter är att helst se puls, träningstid och gärna distans direkt i klockan men vill kunna ladda ner data till telefonapp.
Den måste tåla regn och svett damt inte behöva laddas hela tiden.

Jag vill inte spendera mer än nödvändigt.
Funktion går före design.

Vad köper jag och var?
Garmin forerunner 230 till ett kanonpris!
https://www.teamsportia.se/garmin-forerunner-230-hrm/product/6186

Köpte själv denna, känns riktigt prisvärd :)

Alternativet ifall du vill slippa pulsbandet och mäta puls direkt på handleden är Forerunner 235, men den kostar 1k mer!
 
Senast ändrad:

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Garmin forerunner 230 till ett kanonpris!
https://www.teamsportia.se/garmin-forerunner-230-hrm/product/6186

Köpte själv denna, känns riktigt prisvärd :)

Alternativet ifall du vill slippa pulsbandet och mäta puls direkt på handleden är Forerunner 230, men den kostar 1k mer!

Håller med dig angående forerunner 230 den ger mycket för pengarna, och jag vill inte vara den som är den, men det är forerunner 235 som har puls direkt på handleden :D;)!
 
Topp