• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för allmän hjälp inför ditt vintageköp

Psykel

Patek
rolex-airking-date-63-01.jpg
rolex-airking-date-63-02.jpg
rolex-airking-date-63-03.jpg
rolex-airking-date-63-05.jpg
rolex-airking-date-63-06.jpg
rolex-airking-date-63-07.jpg
rolex-airking-date-63-08.jpg
rolex-airking-date-63-09.jpg
rolex-airking-date-63-10.jpg
rolex-airking-date-63-11.jpg
Halloj, skulle uppskatta om ni kastade ett getöga på den här och spontantycker!
Jag har ställt lite kompletterande frågor ang referens och polering till säljaren men inte fått svar än, återkommer med det. Detta är alltså inte den vanliga 34mm utan den större varianten. 1520 verk. Jag har sett en reklamteckning för rolex med den tavlan och de visarna men osäker på vad det egentligen säger. Tavlan ska enligt säljaren vara orörd och mitt intryck är att det stämmer men samtidigt är jag ingen expert. Inga delar ska vara bytta genom åren.
Skulle verkligen uppskatta input. Tack på förhand.
Hade inte hört talas om modellen tidigare! Man lär sig nåt nytt varje dag. Kan inte riktigt uttala mig om boetten, men hornen ser iallafall jämna ut. Ärlig tavla med patina, så den lär väl vara original. Rejält gulnad lysmassa på tavlan jämfört med visarna, så dom kan vara utbytta.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
rolex-airking-date-63-01.jpg
rolex-airking-date-63-02.jpg
rolex-airking-date-63-03.jpg
rolex-airking-date-63-05.jpg
rolex-airking-date-63-06.jpg
rolex-airking-date-63-07.jpg
rolex-airking-date-63-08.jpg
rolex-airking-date-63-09.jpg
rolex-airking-date-63-10.jpg
rolex-airking-date-63-11.jpg
Halloj, skulle uppskatta om ni kastade ett getöga på den här och spontantycker!
Jag har ställt lite kompletterande frågor ang referens och polering till säljaren men inte fått svar än, återkommer med det. Detta är alltså inte den vanliga 34mm utan den större varianten. 1520 verk. Jag har sett en reklamteckning för rolex med den tavlan och de visarna men osäker på vad det egentligen säger. Tavlan ska enligt säljaren vara orörd och mitt intryck är att det stämmer men samtidigt är jag ingen expert. Inga delar ska vara bytta genom åren.
Skulle verkligen uppskatta input. Tack på förhand.
Ref 5504 om 35mm va? Inget proffs på tavla/case men ser bra/ärligt ut tycker jag...
Edit: Har ett nitat ostron som borde passa. Kanske kan sälja...
 
Senast ändrad:

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
rolex-airking-date-63-01.jpg
rolex-airking-date-63-02.jpg
rolex-airking-date-63-03.jpg
rolex-airking-date-63-05.jpg
rolex-airking-date-63-06.jpg
rolex-airking-date-63-07.jpg
rolex-airking-date-63-08.jpg
rolex-airking-date-63-09.jpg
rolex-airking-date-63-10.jpg
rolex-airking-date-63-11.jpg
Halloj, skulle uppskatta om ni kastade ett getöga på den här och spontantycker!
Jag har ställt lite kompletterande frågor ang referens och polering till säljaren men inte fått svar än, återkommer med det. Detta är alltså inte den vanliga 34mm utan den större varianten. 1520 verk. Jag har sett en reklamteckning för rolex med den tavlan och de visarna men osäker på vad det egentligen säger. Tavlan ska enligt säljaren vara orörd och mitt intryck är att det stämmer men samtidigt är jag ingen expert. Inga delar ska vara bytta genom åren.
Skulle verkligen uppskatta input. Tack på förhand.
Jag gillar inte riktigt att Air-King-Date texten sitter lite snett. Eller är det bara jag som tycker det.
Här har du fyra med nästan lika tavla att jämföra med; http://www.newturfers.com/bin/mwf/topic_show.pl?pid=493392 https://www.bonhams.com/auctions/22787/lot/192/?category=results&length=90&page=2 https://www.bonhams.com/auctions/13794/lot/725/
https://www.bonhams.com/auctions/18727/lot/413/
edit; lagt till bilder
upload_2017-8-15_12-32-43.png

upload_2017-8-15_12-33-20.png

upload_2017-8-15_12-34-1.png

upload_2017-8-15_12-35-52.png

edit igen; den fjärde länken
 

Bilagor

  • upload_2017-8-15_12-35-41.png
    upload_2017-8-15_12-35-41.png
    246.7 KB · Visningar: 10
Senast ändrad:

fabcer

Breitling
Tack så mycket för input! Hoppar på den då. Struntar i papper å så och vill bara ha en fin klocka. Om ni springer på någon som är "rätt" skulle jag vara ytterst tacksam för tips!
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Hej!
Är sugen på en speedy men är en väldig novis inom ämnet.
Är dock sugen på denna:
https://www.chrono24.com/se/omega/s...m=app&utm_source=ios-app&utm_campaign=sharing
Kan någon hjälpa mig med denna? Är priset skäligt? Stämmer allt på den?
Tacksam för svar!
Mvh
Deddas
Ingen större kunskap att dela men kan ju vara värt att ta reda på vilken länk den kommer med, är avbildad med två olika. Är väl sannolikt den moderna (1469?) som är på de tre sista bilderna.
 

Diogenes

Cartier
Hej!

Jag har en underbar 1175-länk liggandes till min Speedmaster men saknar korrekta ändlänkar, (nr 640). Är det någon vänlig, skicklig själ som vet hur jag kan få fatt i sådana eller åtminstone maximera min möjlighet? Känns som jag sökt på alla ställen men utan är lyckas. Har vi någon gedigen Speedmasterräv som kan hjälpa mig?

/D
 
Topp