• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden med tema bilder på Lego & klockor

Polykarpus

Omega
2-Faktor
Åfan!
Jag måste säga att jag diggade landaren. Men håller med dig om att där var en del grejjer som var lite väl ihoptryckta. Kameran tex. även cockpit.
Sen hade det ju varit coolt om Buzz och Armstrong hade en Speedy printade på handleden… ;)

Kan förstå det med Saturn, är ju som du säger ett enda rör.

Vad jag sett och hört gällande färjan så ska den vara top notch! Men återstår att se.
Var ju just det med landaren! Fanns så mycket coolt de kunde fleshat ut mer om man lagt sig på 1500 bitar iaf.

1500+ bitar och varsin speedy hade blivit sensory overload för egen del🤣
 

Marksan

Cartier
2-Faktor
0BE4CDE1-9B5F-40DD-A4B2-7C5A7D47FBA7.jpeg
7298C3D1-57EA-4D7F-9C21-9A0B52BCC928.jpeg

Svårt att få med klockan och hela raketen i bild med båda i fokus :)
 

Polykarpus

Omega
2-Faktor
Vad synd! Jag byggde den med sonen så den brukar stå på hans rum. Annars hade den nog fått samma öde som din :). Min sambo har iofs betydlig större förståelse för Lego än för klockan 😀.
Just det, en av fördelarna med barn! Haha ja det är ju också en aspekt, vad ska man säga, det är en grym värld! 😂
 

Polykarpus

Omega
2-Faktor
Den där har jag drömt om länge, men ändå har jag aldrig tänkt på förvaringsmöjligheterna! Betydligt smidigare än att försöka använda min Saturn V som förvaring, den saknar ju gångjärn ;)
Nu tog jag dessvärre inga fler bilder innan jag fick förklarat att ”den där skulle bort” men den hade helt klart funkat med någorlunda standardkuddar och en 4-5 klockor 🤓 🌈
 

Proficio

Omega
Nu tog jag dessvärre inga fler bilder innan jag fick förklarat att ”den där skulle bort” men den hade helt klart funkat med någorlunda standardkuddar och en 4-5 klockor 🤓 🌈
Där är du något på spåret! Eller ja, tre saker: rymdfärjans förträfflighet, oförstående närstående samt att klockor är så mycket enklare att samla på för att de tar så mycket mindre plats...

På tal om legoklockförvaring är jag något på spåret, ska testa idén i helgen!
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Har påbörjat mitt senaste bygge som ska bli riktigt kul att knåpa ihop. Har velat ha den länge och när det var nästan halva priset på Black Friday så kunde jag inte hållas mig. Någon som kan gissa vad det ska bli? 😊
PSX_20211205_112126.jpg

Jäklar det där är en tjock manual. Men är den tillräckligt tjock för Bugatti Chiron 42083? Jag drar till med det :)
Bugattin var min första tanke, men sen vände jag lite mer åt Italien.. Så min gissning blir Lamborghini Cian 42115 🤔
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jäklar det där är en tjock manual. Men är den tillräckligt tjock för Bugatti Chiron 42083? Jag drar till med det :)
Ja, 489 sidor manual så rätt omfattande! 😁

Bugattin var min första tanke, men sen vände jag lite mer åt Italien.. Så min gissning blir Lamborghini Cian 42115 🤔
Ni är på rätt spår med i alla fall men båda är i fel land! 👀

Inte alls någon dum gissning. Spännande detta. Hoppas @MaBr uppdaterar live 🤓
Ska göra så gott jag kan. 😊

Fler bitar på plats och således fler ledtrådar!
PSX_20211205_120852.jpg
PSX_20211205_120932.jpg
PSX_20211205_121043.jpg
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Ja, 489 sidor manual så rätt omfattande! 😁


Ni är på rätt spår med i alla fall men båda är i fel land! 👀


Ska göra så gott jag kan. 😊

Fler bitar på plats och således fler ledtrådar!
PSX_20211205_120852.jpg
PSX_20211205_120932.jpg
PSX_20211205_121043.jpg
Hade det funnits en Fiat 500/595 Abarth hade det ju vart enkelt 😉
Men med den fjädringsvägen så skulle jag nu lägga rösten på min egna största crave... Land Rover Defender :p
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Hade det funnits en Fiat 500/595 Abarth hade det ju vart enkelt 😉
Men med den fjädringsvägen så skulle jag nu lägga rösten på min egna största crave... Land Rover Defender :p
Haha, jag visste att fjädringen skulle avslöja det! 😁 Den blir nog lite större än vad jag hade förväntat mig, däck för referens. 😳 Har bara byggt delar av diffen och växellådan men är redan riktigt imponerad av designen. Go for it säger jag, riktigt kul att bygga!
PSX_20211205_123245.jpg
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Haha, jag visste att fjädringen skulle avslöja det! 😁 Den blir nog lite större än vad jag hade förväntat mig, däck för referens. 😳 Har bara byggt delar av diffen och växellådan men är redan riktigt imponerad av designen. Go for it säger jag, riktigt kul att bygga!
PSX_20211205_123245.jpg
Aj löv it!!
Kommer bli en sån byggd förr eller senare här oxå 😁
Har min Jeep Rubicon att snickra ihop så länge:rolleyes:
 
Topp