• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Double Mash Vintage 2021 Imperial Stout från danska favoriterna Amager. Världsklass helt enkelt
IMG_5894.jpeg
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag avrundar kvällen med en väldigt bra barley wine. Bra sötma som går åt torkade mörka frukter och lite honung, vanilj, pomerans, lite nejlika, enbär. Alkoholen upplevs bara som värmande i gommen och håller ihop allt. Likt en bra barley wine påminner den mycket om portvin. Inte så dumt!

IMG_9208.jpeg
 

Mortadella

Omega
2-Faktor
Det kom en låda farandes.. jag var praktiskt taget tvungen att beställa. Några nya, några gamla.
Får se om Poppelino blir sommarens dryck?
HOT SHOT! ska bli kul att testa, förhoppningarna är höga med tanke på priset 🙈
Övriga är godingar jag provat på plats hos NCB.
IMG-20240313-WA0006~2.jpeg
 

Matte222

Omega
Jag avrundar kvällen med en väldigt bra barley wine. Bra sötma som går åt torkade mörka frukter och lite honung, vanilj, pomerans, lite nejlika, enbär. Alkoholen upplevs bara som värmande i gommen och håller ihop allt. Likt en bra barley wine påminner den mycket om portvin. Inte så dumt!

IMG_9208.jpeg
Finns denna på bolaget?
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Tyckte den var bra när det gäller öl med chili. Har druckit någon stout som har varit bättre. Tyvärr är dom snåla med chilin.
Håller med, oftast chili blir lite tam i öl. Den enda av liknande slag jag druckit med riktigt bra drag i smak/hetta var Habanero från Ballast Point, men det var ganska många år sedan nu
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Håller med, oftast chili blir lite tam i öl. Den enda av liknande slag jag druckit med riktigt bra drag i smak/hetta var Habanero från Ballast Point, men det var ganska många år sedan nu
Vi gjorde en öl med 3 habaneros i en 5l damejanne med Russian imperial stout.
Vi kallade den Tsar Bomba, och den var inte tam.
Brukade servera den vid provsmakningar i shotsglas då de flesta inte fixade mer än det.
Starkmatskingar däremot älskade den.
Hettan och sötman/fylligheten i ölet gifte sig väldigt bra.

Och på tal om stout!
Ikväll är jag ner i källaren och nallar en favorit.
1000028466.jpg
 

Bilagor

  • 1000028461.jpg
    1000028461.jpg
    517.1 KB · Visningar: 1
Topp