• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Konstig burk måhända, men collective arts IPA är alltid riktigt gött :) stabil lineup du har där.
Ser fram emot att prova alko-NOCCOn ;)

Jag väntar på en tredje lineup som levereras till mitt lokala Bolag vilken dag som helst nu, också köpt blint då någon i denna tråd (ge dig till känna!) hyllade allt som Apex gjorde....har beställt ca 10st Apex....
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Påfyllt!
IMG_20200416_153903.jpg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Drack rosa fisar och enhörningar idag. Väldigt god men smakar samtidigt väldigt likt en annan ipa som jag druckit. Vill minnas att det är Gnesta apan.

Så om det stämmer är Apan mer lokalt bryggt och dessutom billigare. Men båda är väldigt goda :)
IMG_20200417_132945.jpg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Hämtade min beställning idag, trodde det var mer från Apex men är lika nöjd för det.
IMG_20200418_151528.jpg


Gladast blev jag av flaskölet :D

Kul att Apex gjort en hyllning till Corona också....
Pink farts & unicorns var väldigt god faktiskt :)
Pressure Drops Welcome to the internet har en mjuk full kropp tillsammans med stor melonsmak. Lätt bitterhet och tropiska frukter. Föredrar alltid dipa framför ipa!
20200418_160213.jpg
20200418_160011.jpg
20200418_155904.jpg
Dubble shower som jag testade var DIPA och riktigt god. Så ska börja köpa flera olika DIPA och testa :) lägger till din på listan
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
NKB (Nordic kiwi brewers) har gått över till burk. Kommer ihåg när de kom och att de då hade rätt spännande grejer. En chilistout som jag minns som god. Här är det grumligare än vattnet från diskmaskinen (färgen kanske inte är den roligaste). Smaken då? Jo, den funkar men inte mer. Fruktiga toner men lite för sträv kan jag tycka. Pluspoäng på den snygga burken!
IMG_20200418_171820.jpg
 
Topp