• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om ljudböcker

Acos

Audemars
Tjena då jag just ”läst” ut Dick Sundevalls bok Hanteraren och nu söker efter något nytt att lyssna på så tänkte jag att jag använder sökfunktionen här på ks, men till min fasa fann jag ingenting så startar den här tråden där vi kan rekommendera olika böcker,författare och uppläsare att avnjuta!

Här nedan kommer några tips
En man som heter Ove - Fredrik Backman
Hundraåringen - Jonas Jonsson
Helvetet inifrån - Lasse Wierup, Daniel Olsson
Omgiven av idioter - Thomas Eriksson
Sapiens - Yuval Noah Hariri

Hoppas det finns några fler här på forumet som gärna avnjuter en bok men lika gärna slipper läsa den :angel:
 

macallan

Cartier
Jussi Adler Olsen 8 x avd Q och alfabethuset
Jens Henrik Jensen - oxen serien
Stefan ahnhem 5 x Fabian risk
Sören sveistrup kastanjemannen
Anders de la motte Geim triologin.
Ett säkert tecken på en bra bok, enligt mig att det är Stefan sauk som läser.
 

stigge

Omega
2-Faktor
Bra tråd!
I lurarna nu är det Törst av Jo Nesbo, uppläsare Jonas Malmsjö.
Innan så var det Joona Linna serien av Kepler.

Vi kan även disk. olika leverantörer. Kör med Bokus, funkar bra men utbudet verkar lite sämre mot andra.
 

macallan

Cartier
Kört Storytel sedan flera år. Testade även bookbeat en kort period när storytel fightades med Bonniers. Nu är det löst och det känns som det bästa utbudet finns på storytel.
 

Acos

Audemars
Har haft både storytel och nextory, kör med nextory nu gillar utbudet samt familje erbjudandet då både jag och tjejen lyssnar :)
 

Acos

Audemars
Ingen av er som gillar verklighetsbaserade böcker? Nu har jag ju iofs inte kollat upp alla era förslag men kan lyssna lite allt möjligt men uppskattar nog mest böcker i stil med El choco, även om jag verkligen kan uppskatta påhittade storys som Dan Buthlers böcker om silvferbielke eller En man som heter Ove. Men det är något speciellt med verkliga böcker eller vad man nu ska kalla dom
 

erow

Patek
2-Faktor
Tre tips på bokserier som jag verkligen gillar:
Jan Guillou - Det stora århundradet
Jo Nesbø - Harry Hole
Erik Axl Sund (Jerker Eriksson och Håkan Axlander Sundquist) - Victoria Bergmans svaghet
 

MartinGFX

Cartier
Börja med "Brobyggarna" sv Guillou. Läst av Bolme.
Mycket bra, är på 1968 (del 7?)! Gillar man historiska skildringar kan jag reka Ken Follets trilogi "Giganternas fall" som också utspelar sig under 1900-talet.

Annat skoj jag lyssnat på i år:
Niklas Natt och Dag - 1793 (uppföljaren 1794 släpptes i dagarna, näst på tur!)
Fredrik Backman - Folk med Ångest
Anders Jallai - Anton Modin-serien
Lee Child - Jack Reacher-serien
Jens Lapidus - Teddy & Emelie-trilogin
 

Acos

Audemars
Kul att tråden uppskattades, nu har man ju en hel del att kolla upp! Såg dock att Dick Sundevall hade gjort en bok om Peter Rätz så ska plöja igenom den först
 

erow

Patek
2-Faktor
Vi kör ett till tips, verklighetsbaserad och nu aktuell med tanke på filmen som går på bio.
Fallet Thomas Quick - Att skapa en seriemördare, av Hannes Råstam
 

snuttjulle

Panerai
2-Faktor
Anders Jallai kan jag rekommendera om man är lite intresserad av svensk militärhistoria blandat med lite fiction. Det är väl sådär 50/50 mellan sanning o påhitt. Kan jag tänka....
 

Acos

Audemars
Då har man plöjt igenom Dick Sundevalls bok om Peter Rätz, kan absolut rekommenderas ifall man gillar den typen av böcker
 

macallan

Cartier
Kommande läsning.. Ahnhem och Adler-Olsen har jag väntat länge på.
Screenshot_20191002-220735_Storytel.jpg
 

Acos

Audemars
Måste även passa på att slå ett slag för Den motvillige monarken samt Fördel Adhd av Anders Hansen ifall man vill lära sig lite om den genen
 

Acos

Audemars
Ska inte spamma i tråden haha.. Men har nu avslutat boken Lasermannen en berättelse om Sverige och måste verkligen rekommendera denna en gång till:D.. 5/5
 

Acos

Audemars
Lyssnade även på den här för ett tag sedan, klockren ”sov” bok så tar mer än gärna emot liknande tips ifall någon har!
5F995100-ED4C-4794-B09D-6C83E2009971.jpeg
 
Topp