• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Padel (Padeltennis)

Att man har missat denna hypen...
Jag spelade tennis när jag var yngre, men det tog lång tid innan jag prövade på Padel innan "bommen" kom till Sverige.
På min senaste utlandsresa så prövade jag, och vi spelade en hel del.. Nu är jag helt hooked :D

Några andra som spelar padel?

Padel är en racketsport likt tennis.
Största skillnaden mellan Padel & Tennis är att du i paddel har ett helt annat rack, och du har plexiglas i bakom dig, så du får även spela bollen på returen, och du kan även spela med plexit igenom att själv slå bollen i bakväggen för att få över bollen. (Video nedan)

 
Spelat några gånger, senast igår. Ämnar att spela mycket mer. Perfekt för mig som inte har så bra kondition.

Det kan jag tänka mig.
Har sett flera "seniorer" spela, givetvis i sitt tempo. Men helt annat än tennis.

Vi är ett litet gäng KSare i Göteborg som spelar (försöker lära oss iaf) näst intill varje vecka. Sjukt rolig sport :)

Vart brukar ni spela?
Jag har kört på Gårda Johan här i Göteborg, men det är ju ingen "riktig" padel-bana utan en vanlig tennisplan dom har byggt om..

Bokat tid med vänner på Padelcenter på Onsdag, blir riktigt skoj att pröva.

Är era träffar något ny styrt upp igenom KS-träffar eller är det vänner sedan tidigare med ett gemensamt klockintresse?
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Det kan jag tänka mig.
Har sett flera "seniorer" spela, givetvis i sitt tempo. Men helt annat än tennis.



Vart brukar ni spela?
Jag har kört på Gårda Johan här i Göteborg, men det är ju ingen "riktig" padel-bana utan en vanlig tennisplan dom har byggt om..

Bokat tid med vänner på Padelcenter på Onsdag, blir riktigt skoj att pröva.

Är era träffar något ny styrt upp igenom KS-träffar eller är det vänner sedan tidigare med ett gemensamt klockintresse?

Vi är ett gäng som träffats genom KS :) spelar oftast på Pdl-center i gamlestaden! Vi får ta och lira någon dag
 
Vi är ett litet gäng KSare i Göteborg som spelar (försöker lära oss iaf) näst intill varje vecka. Sjukt rolig sport :)
Vi är ett gäng som träffats genom KS :) spelar oftast på Pdl-center i gamlestaden! Vi får ta och lira någon dag

Pdl-center Gamlestaden jag har bokat på Onsdag faktiskt.
Ringde och pratade med killen som jobbade där, trevlig & hjälpsam typ.

Absolut, alltid roligare om man får ihop 4st.
Vi har mest kört två spelare på dubbelbana, men det blir ett jäkla springande när bollarna går ner i bakre hörnen :D
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Pdl-center Gamlestaden jag har bokat på Onsdag faktiskt.
Ringde och pratade med killen som jobbade där, trevlig & hjälpsam typ.

Absolut, alltid roligare om man får ihop 4st.
Vi har mest kört två spelare på dubbelbana, men det blir ett jäkla springande när bollarna går ner i bakre hörnen :D

Det blir ju betydligt roligare när man är fyra :) finns ju singelbanor på Padelcenter om det är svårt att skrapa ihop folk!

Har också bara gott att säga om Jonas, alltid lika trevlig :)
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Började spela i somras när jag var i Portugal, spelar bara när jag är där tyvärr - tycker det är svårt att hitta tider och att passa i scheman när man är tillbaks på jobbet. Grymt kul sport hursomhelst.
 

joca

Patek
2-Faktor
Kul initiativ, är rätt aktiv i Stockholm :)

Finns lite bra grupper på facebook där man kan leta motstånd om man saknar lag att möta, kul att variera motstånden och inte alltid spela samma 4 imo :)
 
Började spela i somras när jag var i Portugal, spelar bara när jag är där tyvärr - tycker det är svårt att hitta tider och att passa i scheman när man är tillbaks på jobbet. Grymt kul sport hursomhelst.

Det har blivit större och större.
Och i städerna finns det en del tider. Men 17:00 - 19:00 är det oftast som mest folk.
Jag arbetar själv lite udda tider (Åker till jobbet omkring 03:00) så försöker träna när jag slutar (Runt lunchtid)

Jag vet att PDL-center även skall börja med "Lunch-padel" man sätter upp sig på en lista (Ensam eller med en vän) och blir ihop-parad med random andra spelare, kan nog bli riktigt bra. Speciellt om man är lite tävlingsinriktad och tränar med en kollega och möter andra :)

Kul initiativ, är rätt aktiv i Stockholm :)

Finns lite bra grupper på facebook där man kan leta motstånd om man saknar lag att möta, kul att variera motstånden och inte alltid spela samma 4 imo :)

Det kan jag tänka mig.
Och det lär vara väldigt givande att spela med (Eller emot) bättre spelare.

Sidan du pratade om, är det exklusivt Stockholm? Eller riks?
 

joca

Patek
2-Faktor
Det har blivit större och större.
Och i städerna finns det en del tider. Men 17:00 - 19:00 är det oftast som mest folk.
Jag arbetar själv lite udda tider (Åker till jobbet omkring 03:00) så försöker träna när jag slutar (Runt lunchtid)

Jag vet att PDL-center även skall börja med "Lunch-padel" man sätter upp sig på en lista (Ensam eller med en vän) och blir ihop-parad med random andra spelare, kan nog bli riktigt bra. Speciellt om man är lite tävlingsinriktad och tränar med en kollega och möter andra :)



Det kan jag tänka mig.
Och det lär vara väldigt givande att spela med (Eller emot) bättre spelare.

Sidan du pratade om, är det exklusivt Stockholm? Eller riks?
Finns t.ex. "Padel göteborg" "Padel Stockholm" "Padelpoolen Göteborg" "Padelpoolen Stockholm" osv på facebook, sök på Padel och din stad så hittar du säkert något :)

I stockholm är det fullt typ 17-22 i alla vettiga hallar. Blev förvånad när jag hittade en 18-20 tid igår (till spel idag) så jag bokade den.. Efter 5min kom några och sa att de också bokat banan :D

Mitt på dagarna finns tider, samma gäller helgerna, alla vettiga tider typ 9-12 är alltid upptaget helger och vettiga tider vardagar 17-22 är ALLTID uppbokat :(
 

Charles_

Rolex
Sommarsport! Föredrar att spela utomhus och blev en hel del i somras. Vinterviken har tre fina banor som dessutom är gratis att spela på.

Ingen som spelar squash?
 

hollow123

Rolex
Vi är ett gäng som träffats genom KS :) spelar oftast på Pdl-center i gamlestaden! Vi får ta och lira någon dag
Pdl-center Gamlestaden jag har bokat på Onsdag faktiskt.
Ringde och pratade med killen som jobbade där, trevlig & hjälpsam typ.

Absolut, alltid roligare om man får ihop 4st.
Vi har mest kört två spelare på dubbelbana, men det blir ett jäkla springande när bollarna går ner i bakre hörnen :D

Vi är väl den enda fyrbollen där alla lirar med klockor på @Hotshot :cigar:
Så bara att hålla utkik efter oss imorgon @CrocoKrokodil
 
Kul initiativ, är rätt aktiv i Stockholm :)

Finns lite bra grupper på facebook där man kan leta motstånd om man saknar lag att möta, kul att variera motstånden och inte alltid spela samma 4 imo :)
Finns t.ex. "Padel göteborg" "Padel Stockholm" "Padelpoolen Göteborg" "Padelpoolen Stockholm" osv på facebook, sök på Padel och din stad så hittar du säkert något :)

I stockholm är det fullt typ 17-22 i alla vettiga hallar. Blev förvånad när jag hittade en 18-20 tid igår (till spel idag) så jag bokade den.. Efter 5min kom några och sa att de också bokat banan :D

Mitt på dagarna finns tider, samma gäller helgerna, alla vettiga tider typ 9-12 är alltid upptaget helger och vettiga tider vardagar 17-22 är ALLTID uppbokat :(

Fördelen med att jobba "natt" ;-)
Skämt åsido! Kan man inte boka med god framförhållning och avboka i värsta fall annars?

Boka t.e.x Tis, Tors eftermiddag varannan vecka 30 dagar framåt t.e.x.


https://klocksnack.se/threads/den-stora-tråden-om-padel.80701/

2017 var det inte mycket aktivitet på KS kring padel, vilken boom.

Ja det är helt otroligt vad det smällt till.
Jag har själv spelat en kort tid, och har redan fått en handfull vänner att bli helt sålda redan.
Det är enkelt att lära sig, enklare att spela än Tennis, vilket gör att spelare på helt olika nivåer fortfarande kan ha ett roligt game!

När jag/vi kör endast två spelare på dubbelbana, och om jag spelar emot någon som aldrig kört förut.
Så kör vi även med en udda regel att bollen får studsa i golvet en gång till efter plexit.
 
Sommarsport! Föredrar att spela utomhus och blev en hel del i somras. Vinterviken har tre fina banor som dessutom är gratis att spela på.

Ingen som spelar squash?

Jag spelade en del squash på amatör-nivå för några år sedan.
Men det är svårt att hitta folk som vill spela, och det krävs en del erfarenhet och träning för att lära sig (Jämfört med padel dvs)

Vi är väl den enda fyrbollen där alla lirar med klockor på @Hotshot :cigar:
Så bara att hålla utkik efter oss imorgon @CrocoKrokodil

Haha helt rätt ;)
Första gången jag spelade Padel så fick jag höra av en vän att jag såg ut som en lekfull Chihauha som försökte följa en studsande tennisboll.... :D:D
Tog några försök innan man träffade returbollarna i början.

Kommer och tjötar om jag ser er! :):)
 

joca

Patek
2-Faktor
Fördelen med att jobba "natt" ;-)
Skämt åsido! Kan man inte boka med god framförhållning och avboka i värsta fall annars?

Boka t.e.x Tis, Tors eftermiddag varannan vecka 30 dagar framåt t.e.x.




Ja det är helt otroligt vad det smällt till.
Jag har själv spelat en kort tid, och har redan fått en handfull vänner att bli helt sålda redan.
Det är enkelt att lära sig, enklare att spela än Tennis, vilket gör att spelare på helt olika nivåer fortfarande kan ha ett roligt game!

När jag/vi kör endast två spelare på dubbelbana, och om jag spelar emot någon som aldrig kört förut.
Så kör vi även med en udda regel att bollen får studsa i golvet en gång till efter plexit.
Tiderna släpps 2v framåt om jag inte är ute och cyklar så njae, funkar inte så bra.
Dessutom är de flesta "bra tiderna" kontraktstider så de finns inte ens ute på marknaden :D

Det går bra för padelanläggningarna i Stockholm.. Tjänar riktigt bra deg!
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Kul med lite fler! Jag har blivit helt fast, lagom gubbsport....
Försöker lira åtminstone två ggr i veckan, börjar med seriespel i slutet av januari.
Håller dessvärre till i Örebro.
 
B34EBA35-C28E-4096-8678-05621A82C2B3.jpeg
 
Körde på Mölnyckes Padelcenter idag.
Kan varmt rekommendera den anläggningen.

Den ligger precis intill riksväg 40 mellan Korsvägen och Landvetter Flygplats., så det är mycket lättare att ta sig dit än t.e.x Marieholm.
Trevlig personal, sköna stolar i loungén och bra sprutt i duscharna (Viktigt! :D)


Ska vi inte köra en KS-träff framöver?
 

joca

Patek
2-Faktor
Inte mycket, men spelat några gånger i Puerto de mogan :)
Riktigt härligt att spela utomhus på morgonen, riktigt bra start på dagen.

Lirat en hel del. Sjukt gött att köra på morgonen, har en bana 100m från sommarstället där. Men man får lira runt 08-10, annars går det ej.

Hur funkar det om man är där ensam eller med en polare? Har de bra spel-pooler för mixade matcher eller hur funkar det? Hört något om ranking, går man på typ en träning och blir rankad 1-10?
 
Hur funkar det om man är där ensam eller med en polare? Har de bra spel-pooler för mixade matcher eller hur funkar det? Hört något om ranking, går man på typ en träning och blir rankad 1-10?

Menar du i Spanien nu?
Ställen jag kört på i Spanien så har man hyrt banan genom ett närliggande gym som har en utomhusbana. Men det har inte varit seriösare än så.
Banorna är av hög standard, men ingen uppslutning runt det. Däremot är det många som spelar, främst turister. Så det går nog alltid para ihop sig (Om man inte vill köra två spelare på en dubbelbana)

När vi hade kört vår timma så kom det senast ett brittiskt par som skulle spela, dom frågade om vi var sugna på dubbel. Så vi körde ihop med dom.

Padelcenter i Göteborg har däremot det du beskriver :)
 

hollow123

Rolex
Hur funkar det om man är där ensam eller med en polare? Har de bra spel-pooler för mixade matcher eller hur funkar det? Hört något om ranking, går man på typ en träning och blir rankad 1-10?
Bara spelat med vänner eller våra svenska grannar i spanien. Så har ingen kännedom kring ”pool-spel” eller dylikt.
Där hyr vi enkom bana likt i sverige.
 
Topp