• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Tänker om jag av nån anledning blev påtvingad en sån så skulle man kanske ta fram dremeln och göra den lite tooligare :D
pags11-125-teaser-0000-pags11-125-application-01-rectangular-6fdf.jpg
 

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Trevligt, kul att se klockan och kul att se jämförelsen mot DJ36? (som ser lite mindre ut än Explorern?)
Hur kändes klockan på armen?
Min första uppfattning var faktiskt tvärtom, Explorern kändes spontant mindre och nättare än Datejusten. Den något smalare länken på Explorern kan dock (i kombination med den mörka tavlan) vara något som förstärker det intrycket.

Jag har i dag en sexsiffrig DJ av förra generationen (116200) och enligt min mening bär Explorern mindre än min DJ samtidigt som den har lite mer handledsnärvaro än en femsiffrig EXP/DJ.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Min första uppfattning var faktiskt tvärtom, Explorern kändes spontant mindre och nättare än Datejusten. Den något smalare länken på Explorern kan dock (i kombination med den mörka tavlan) vara något som förstärker det intrycket.

Jag har i dag en sexsiffrig DJ av förra generationen (116200) och enligt min mening bär Explorern mindre än min DJ samtidigt som den har lite mer handledsnärvaro än en femsiffrig EXP/DJ.
Minskning till 19mm helt klart ett utseendemässigt lyft 👍 Den är riktigt bra! Att sen hela klockan är för liten för min handled i min smak är en annan sak.
 
Topp