• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Sjukt nöjd med denna. Har bara haft två Rolex tidigare, en Hulk och en z-blue Milgauss, men båda var lite för "blingiga" för mig. Denna passar mig mycket bättre, älskar hur den flyger under radarn.

20210527080821_IMG_7860-01.jpeg
Känns riktigt bra att ha dig @azcii här i tråden, ruskigt bra bilder:)
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jaha. Nu börjas det. Hoppas detta lägger sig så att man någon gång kan få köpa en Expy 1 i 36mm till rimligt pris (=list).
F7E504D7-F41F-4B23-8F3B-DF27D288FE12.jpeg
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Just det som lockar mig - att de blinkar lite till oss nerdz som tycker att materialvalet är det som gör skillnaden mellan huruvida det är rimligt att släpa med sig en mekanisk klocka för 70k upp på Everest eller ej :)
Lite som att välja en BMW SUV framför en Land Rover om man ska ut i riktigt grisig terräng

Edit: kanske inte klockren liknelse. Land Rovern är nog mer en G-shock :D
 

Reko

Cartier
2-Faktor
Tycker den ser blingig och malplacerad ute i naturen. Fina foton dock
Jag tycker att det är lite "because I can" känsla över Explorer i tvåton. "Helt onödig", inte alls historiskt korrekt och betydligt dyrare än stålvarianten som borde vara det självklara valet. Men det finns någon form av "lockelse/onödigt" som på något sätt är tilltalande. (för vissa ska tilläggas)
 
Topp