• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

JohnHarrison

KS Explorers Club
Bästa klockan 💪❤️
AA2B2FC8-03A3-429C-A975-700827CE920A.jpeg
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
”If you would desk climb here tomorrow you would be wearing this”.
IMG_9372.jpeg


Rent estetiskt gillar jag verkligen tidigare versioner bättre. Men rent tekniskt och från ett komfort perspektiv föredrar jag 124270. Det är som att köpa en äldre bil. Den kan ha charm och vara rolig att ta fram då och då. Men om det är något jag ska kunna köra året om så är är en modernare version att föredra.

Edit: @Beaker jag har 15,6cm handledsomkrets och den sitter fenomenalt.
1016 funkar alldeles utmärkt för året om körning, eventuellt med undantag för bad men det gör jag ändå inte med nån klocka 🙂
 

WatchM

Panerai
2-Faktor
Någon som har koll på lämpligt verktyg för att korta ner länk? Storlek på mejsel?

Min rekommendation. Går säkert att hitta billigare om du googlar runt. Mycket prisvärda.

Edit: https://www.uhren-zubehoer.de/Equip...Beco-box-with-7-screwdrivers.html?language=en
 
Senast ändrad:
Finns det någon indikation på när det är dags för service, gällande tidhållningen? Har en 214270 från 2017 som nu går +4 sekunder/dag. Hade tidigare en 114060 som aldrig var över sekunden/dag trots att den var äldre och oservad.
 

Lello

Omega
Finns det någon indikation på när det är dags för service, gällande tidhållningen? Har en 214270 från 2017 som nu går +4 sekunder/dag. Hade tidigare en 114060 som aldrig var över sekunden/dag trots att den var äldre och oservad.
Sväng förbi en urmakare och kolla amplitud samt om den varierar mycket i olika lägen.
Kan ju ha fått en liten stöt eller blivit lätt magnetiserad också.
Går den konsekvent +4 hade jag personligen inte brytt mig dock.
 
Topp