Men kul att du delar med dig av lite Explorer-bilder trots att du sitter fast med den där Seikon
Haha! Vad kan jag göra
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men kul att du delar med dig av lite Explorer-bilder trots att du sitter fast med den där Seikon
Stämmer bra. På Nymans i Stockholm. Låg på 220k om jag inte minns fel1016 är riktigt fin! Är den från Rolex CPO? Får man fråga vad priset låg på för den i såna fall?
Stämmer bra. På Nymans i Stockholm. Låg på 220k om jag inte minns fel1016 är riktigt fin! Är den från Rolex CPO? Får man fråga vad priset låg på för den i såna fall?
Tack! Känns som ett rättvist pris jämfört med Chrono24 och med tanke på att det är Rolex CPO. Såg den på deras hemsida och den såg rätt mycket polerad ut.Stämmer bra. På Nymans i Stockholm. Låg på 220k om jag inte minns fel
Tack! Känns som ett rättvist pris jämfört med Chrono24 och med tanke på att det är Rolex CPO. Såg den på deras hemsida och den såg rätt mycket polerad ut.
Vad är det som driver priserna så på 1016? Har de alltid (senaste 10 åren) varit så dyra? De verkar rätt sällsynta trots att de producerades under 29 år fram till 1989. Borde de inte vara vanligare än vad de är?
Tack! Det var minsann ett tag sedan de låg runt 100k. Fullt förståeligt varför många vill ha den
Sett till annat vintage är de relativt vanliga tack vare lång produktionstid, men det är också en modell som många vill ha i sin samling.
Jag har tydligen använt min 124270 för hårt. Är minst sagt förbryllad över urmakarens utlåtande då jag förväntade mig att den skulle behöva en åtgärd i nivå med ruckning/avmagnetisering.
Allt kan så klart hända men jag känner mig lite halvt besviken över att det blev just Explorern som inte skulle stå pall i mer än två år…
Det är inte så att jag har släpat den i grus men jag gillar att använda mina klockor och valde en Explorer för att inte behöva fundera så mkt. Som sagt, allt kan hända, men jag har inte behandlat den annorlunda än någon av mina andra klockor, mig veterligen.
Här är några som är från oktober -22, så den har hängt med ytterligare en sommar efter att de togs.
Så är det definitivt, jag tänker bara att det borde krävas en rejäl smäll för att en sådan pansarvagn ska balla ur på det sättet. Självklart kan man ha optimal otur - å andra sidan var det Rolex själva som menade på att de byggde Expyn med tanke på att man kan ha långt till närmaste AD ibland
Skönt att det löste sig!Här kommer en liten update;
Lämnade in klockan på Nymans som löste problemet genom att byta steghjul och hake. Ärendet gick på garantin.
Jag har en 214270 mk2 sedan länge och har jämfört dom. 224270 är ett litet snäpp större i boetten med en bredare länk. Tavlan är blank och har AR på insidan. Det blir en lite annan upplevelse. Bättre eller sämre är ju en smaksak och vad man är van vid. Explorer-känslan är iaf intakt och visst är det en kanonbra klocka.Hello KS! Nyfiken på eran input.
Har en 39mm MK2 som jag funderar på om jag ska byta till en 224270.
Ni som sett, klämt och känt på bägge. Vad är eran åsikt?
Man har varit lite dålig på att posta här det senaste… Men i owg-tråden har det varit desto bättre, får dra en dubbelpost!Ekar det här eller..?
Grattis till säljet! Men jag tror att du snart är tillbaka här. Explorern är som Speedyn: man är aldrig ”utan”, bara ”mellan”…Idag lämnade jag över klockan till ny ägare, tack för visiten i denna tråd!
Ja det verkar ju som att det blir så för många… Trodde inte alls jag skulle gilla den men fick den i ett byte. Haft på mig den varje dag sen bytet skedde så mycket möjligt att jag kommer tillbaka.Grattis till säljet! Men jag tror att du snart är tillbaka här. Explorern är som Speedyn: man är aldrig ”utan”, bara ”mellan”…