• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tragiskt och desperat utskick från TKF

David

Bödeln
FREE MONEY!

Ok, now that I have your attention...read on...

TKF is back!

Ok, we didn't really go anywhere, but we're wondering...where did everyone go? We want you back home, participating in the friendly forum that is TKF.

With that in mind, we've come up with a way to sort of "motivate" everyone to come back...I mean, who doesn't like a contest...or more importantly, free money?

The name of the game is all about participation, and the grand prize is cold, hard cash...that's right, the winner of this contest will receive 100 USD via Paypal!

That's $100 for just participating in the forum!

Of course, there are some rules...we can't have everyone just posting a bunch of garbage to boost their post count. No, we want to make it fair and honest for everyone...so with that in mind, here are the rules:
1) Quality posts only (10 points/day): what determines a quality post? No short responses and no spam. You should know what a good, quality post is. What is one example of a great way to determine the quality of your post? One example is by how many people like it!

2) Start at least one new thread a day (5 points/thread): it doesn't have to be in the same forum everyday, in fact, mix it up! You can post one in the General Watch forum one day, then the Rolex Watches forum the next, then one in the brand new Breitling forum the day after...you get the drill.

3) Everyone except for the TKF Moderators, Administrators and guests are eligible to participate. Obviously, this would mean that the guests currently lurking this forum will actually have to sign up and participate! As for the Admins (see below), well...yeah, it should be pretty obvious why we can't join.

4) The contest will begin on July 1st at 12:01am CDT, and end on July 31st at 11pm CDT (Central Daylight Savings Time...CDST?) The final judging will be conducted by the TKF Admins:
Korean Cowboy
MattTKF
seojoseph

We will judge everyone based on the number of points accumulated, as well as the quality of the posts. We also reserve the right to deny the winner, if we have determine it to be necessary.

5) You may not spam anyone. As an online community, we all know how much we hate spam, and we would hate to have one of our own go out and spamming our site on other sites. Be respectful, and share our community the right way.

6) After the contest is over, we will notify the winner via PM. After the winner has been notified, we will formally announce the winner as soon as possible.

7) If you are caught abusing the system in anyway, you will be disqualified from the contest. We will notify you via PM.

If you have any questions, feel free to ask below...I'll try my best to answer them.

Good luck, and happy posting!
Warm Regards,
TKF Staff

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Av ren nyfikenhet, körde de Xenforo innan också? D.v.s. samma forummjukvara jag valde åt Klocksnack.
Gjorde sökningar innan jag bestämde mig för Xenforo, men hittade aldrig något klockforum som körde det.

Antar att de blivit inspirerade av Sveriges bästa klockforum. :D

David

Bödeln
Jag har inte varit särskild aktiv där, skapade kontot när TRF var nere, verkar vara av och för medlemmar som blivit bannade från TRF. De gör en stor grej av att posta om knivar och andra vapen just för att det inte är tillåtet på TRF, inte minst i signaturerna, rätt tröttsamt. De körde phpBB tidigare, har jag för mig.

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag har inte varit särskild aktiv där, skapade kontot när TRF var nere, verkar vara av och för medlemmar som blivit bannade från TRF. De gör en stor grej av att posta om knivar och andra vapen just för att det inte är tillåtet på TRF, inte minst i signaturerna, rätt tröttsamt. De körde phpBB tidigare, har jag för mig.

Ett forum för masterkiller alltså!

Bodén

Panerai
Luddigaste tävlingen någonsin. Bedöma kvaliteten på inläggen?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Det där är inte desperation, det stadiet har passerats för länge sedan när man skänker bort pengar för att få folk att skriva i forumet... Fast det öppnar ju upp möjligheter för alla som är arbetslösa, lediga eller har för mycket fritid. Förhandla dig till ett bra avtal med en admin, sen är det bara att börja skriva mot en rimlig betalning. Om man dessutom är effektiv så får man tid över till att surfa på KS under rasten. :D

yonsson

Kikuchiyo
Pledge Member
2-Faktor
Vad fan är TKF?? Verkar ju helt kass ju. Ett forum som behöver tjata på sina medlemmar att delta fyller inte sin funktion.

Ministern

Founder
2-Faktor
Vadå, menar du att du hänger på KS utan ersättning?

Nä, han har samma avtal som dig. Han betalar oss tre kronor per ord han skriver. Det finns vissa som betalar KS fem kronor per ord som Yonsson och Aquaracer2 och utan er skulle vi aldrig överleva. Så tack till er alla som måste betala för att få skriva på detta forum.

Den enda vi faktiskt betalar för är 80talisten som erhåller en symbolisk summa på 10 öre per ord. Men vilka ord sedan!

Topp