Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Trasig Cartier

Diskussion i 'Diskussion' startad av tokyo tapes, 20 oktober 2015.

1. tokyo tapes
    Trådstartare

tokyo tapes Bonde

Min svärmor har haft denna Cartier i säkert 30 år utan att någonsin servat den. Nu har den till slut gett upp och stannat. Skulle någon Cartierexpert kunna ge råd om vart man skall ta den för att serva den?
    IMG_1120.JPG IMG_1121.JPG

Affe gillar detta.
  2. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    En cartier-ad torde vara en utgångspunkt. Kolla Cartiers hemsida, där bör du kunna söka efter lämplig sådan.

3. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Fin klocka! Ta den till Rob eller nymans. Den behöver en en rejäl spa-behandling. Du kan nog mentalt förbereda henne på att de kommer kosta några tusenlappar, men kommer vara värt det.

4. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Och en bra polering

Aquaracer2, tictac62, eriksson850 och 2 andra gillar detta.
  5. Tomas Eriksson

Från:
    Prettogettot
    Yes, den ser ut att behöva putsas upp lite (även om jag officiellt är emot polering) :rolleyes:

tictac62 gillar detta.
  6. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

En dressare eller i detta fall sportig dressare ser ut som skrutt om den är sliten. Men det är bara min åsikt,

Aquaracer2, David Eriksson, vikgul och 5 andra gillar detta.
  7. Skolläraren

Skolläraren Friends of KS

Nä, inte bara din. Den där behöver kärlek, pronto.

8. Niklas

Niklas Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Den gick i alla fall ut med flaggan i topp och dog nästan 10:10 :)
    Snyggt!

9. Tomas Eriksson

Från:
    Prettogettot
    Jag både håller med dig och inte. Tycker det är riktigt coolt att se en "välanvänd" dressare med patina på en världsvan gentleman, å andra sidan hade jag dragit mig för att köpa en till marknadspris.
    FÖRLÅT FÖR OFF TOPIC

10. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Varför? Marknadspriset sjunker ju markant (badingdisch) om den är sliten. ;)

MariaE och Tomas Eriksson gillar detta.
  11. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Det är ett etaverk så du borde kunna lämna den till vem som egentligen. AD i stockholm var stört dyra när jag gjorde en jämförelse, Cartier själva var klart billigast.

12. Echo Delta

Echo Delta Präst

Från:
    Storbritannien
    Ja, men det ändrar inte att det är en Cartier = Endast AD Cartier kan ta emot den och få korrekta reservdelar.

Cartier själva kan jag säga i 99/100 fall är INTE billigast, men om du säger så!

13. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Alla kan ta emot den och de flesta kan även lösa det. Löjligt att påstå att det endast är AD som gäller.

2/2 gånger har de varit billigast för mig. Ena gången var de nästan dubbelt så dyra i Sverige. De svenska handlarna hade hittade även olika fel...

14. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    30 år utan att serva den, det kallar jag kvalitet! Kanske dags att prova på något annan en Rolex :smug:!

MariaE och tictac62 gillar detta.
  15. Echo Delta

Echo Delta Präst

Från:
    Storbritannien
    Man kan göra det med alla klockor, frågan är bara huruvida hur/om de går efter det! ;)

16. Echo Delta

Echo Delta Präst

Från:
    Storbritannien
    Då har du haft tur kan jag säga rakt av. Cartier är rätt ökända för att vara dyra för standardservice om man ska skicka till dem tyvärr!

17. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Tror jag inte på då de har en fast prislista? Speciellt om du har en batterimodell i stål på skinnband.

18. tictac62

tictac62 Stadsbo

Från:
    Bästkusten
    Ironisk som vanligt @afsjodahl

19. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping

Var faktiskt inte ironisk, var faktiskt fullt allvarlig! Om en klocka lyckas gå i 30 år utan service, så måste det vara bra grejer!

tictac62 gillar detta.
  20. tictac62

tictac62 Stadsbo

Från:
    Bästkusten
    Ibland glömmer folk,dom servat klockan någon gång under åren, har haft kunden som säger att dom inte bytt batterier på 10-15 år, med jag vet att dom har det, för jag har bytt batteri eller servat klockan åt dom, alla är ju inte nördar som vi på KS @afsjodahl

Strindberg och Affe gillar detta.
  21. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Så kan det ju vara så klart, att folk glömmer att dom gjort en service eller batteribyte, och det är nog vanligare än man tror! Men nog finns det folk som inte varit till en urmakare sedan klockan lämnade butiken för 20-30 år sedan :).

tictac62 gillar detta.
  22. tictac62

tictac62 Stadsbo

Från:
    Bästkusten
    Visst är det så, men dom klockorna är ju ganska slitna när dom väl stannar, enligt min erfarenhet.

23. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Så är det förmodligen, svärmors cartier kommer kosta en slant att reparera skulle jag gissa, det är nog många delar som kan bli tvungen att bytas ut, men och andra sidan så har hon sparat på minst fyra servisar om man skall gå efter vad förstå sig påarna säger, (4-5 år).

24. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    Hmm låter som en bilverkstad, "konstruera fel" som egentligen inte finns för att skinna folk så mkt som möjligt.

25. Echo Delta

Echo Delta Präst

Från:
    Storbritannien
    Självklart är det så, men Cartier själva brukar ha en tendens att vilja byta mer än nödvändigt och därmed ta mer betalt!

26. MariaE

MariaE Friends of KS

Från:
    Skåne, Stockholm
    Jag älskar att den är så nött, då har man verkligen delat vardagen med sin klocka.
    Sorry OT.

tokyo tapes och Simpatico gillar detta.
  27. tokyo tapes
    Trådstartare

tokyo tapes Bonde

Tack alla för bra info och allmänt surr :) Det lutar åt att Rob får ta hand om denna skönhet (både svärmor och klockan :))

28. Moorflax

Moorflax Friends of KS

Från:
    Norberg
    Va? kan man lämna in Svärmor till klockan? Vad kostar det? Kan man få en klocka istället?

Fido1 och MariaE gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield