• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Trasig Cartier

Min svärmor har haft denna Cartier i säkert 30 år utan att någonsin servat den. Nu har den till slut gett upp och stannat. Skulle någon Cartierexpert kunna ge råd om vart man skall ta den för att serva den?
IMG_1120.JPG
IMG_1121.JPG
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
En cartier-ad torde vara en utgångspunkt. Kolla Cartiers hemsida, där bör du kunna söka efter lämplig sådan.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Fin klocka! Ta den till Rob eller nymans. Den behöver en en rejäl spa-behandling. Du kan nog mentalt förbereda henne på att de kommer kosta några tusenlappar, men kommer vara värt det.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
En dressare eller i detta fall sportig dressare ser ut som skrutt om den är sliten. Men det är bara min åsikt,
Jag både håller med dig och inte. Tycker det är riktigt coolt att se en "välanvänd" dressare med patina på en världsvan gentleman, å andra sidan hade jag dragit mig för att köpa en till marknadspris.
FÖRLÅT FÖR OFF TOPIC
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Min svärmor har haft denna Cartier i säkert 30 år utan att någonsin servat den. Nu har den till slut gett upp och stannat. Skulle någon Cartierexpert kunna ge råd om vart man skall ta den för att serva den?
IMG_1120.JPG
IMG_1121.JPG
Det är ett etaverk så du borde kunna lämna den till vem som egentligen. AD i stockholm var stört dyra när jag gjorde en jämförelse, Cartier själva var klart billigast.
 
Det är ett etaverk så du borde kunna lämna den till vem som egentligen. AD i stockholm var stört dyra när jag gjorde en jämförelse, Cartier själva var klart billigast.
Ja, men det ändrar inte att det är en Cartier = Endast AD Cartier kan ta emot den och få korrekta reservdelar.

Cartier själva kan jag säga i 99/100 fall är INTE billigast, men om du säger så!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ja, men det ändrar inte att det är en Cartier = Endast AD Cartier kan ta emot den och få korrekta reservdelar.

Cartier själva kan jag säga i 99/100 fall är INTE billigast, men om du säger så!
Alla kan ta emot den och de flesta kan även lösa det. Löjligt att påstå att det endast är AD som gäller.

2/2 gånger har de varit billigast för mig. Ena gången var de nästan dubbelt så dyra i Sverige. De svenska handlarna hade hittade även olika fel...
 
Alla kan ta emot den och de flesta kan även lösa det. Löjligt att påstå att det endast är AD som gäller.

2/2 gånger har de varit billigast för mig. Ena gången var de nästan dubbelt så dyra i Sverige. De svenska handlarna hade hittade även olika fel...

Då har du haft tur kan jag säga rakt av. Cartier är rätt ökända för att vara dyra för standardservice om man ska skicka till dem tyvärr!
 

tictac62

Cartier
Ibland glömmer folk,dom servat klockan någon gång under åren, har haft kunden som säger att dom inte bytt batterier på 10-15 år, med jag vet att dom har det, för jag har bytt batteri eller servat klockan åt dom, alla är ju inte nördar som vi på KS @afsjodahl
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Ibland glömmer folk,dom servat klockan någon gång under åren, har haft kunden som säger att dom inte bytt batterier på 10-15 år, med jag vet att dom har det, för jag har bytt batteri eller servat klockan åt dom, alla är ju inte nördar som vi på KS @afsjodahl

Så kan det ju vara så klart, att folk glömmer att dom gjort en service eller batteribyte, och det är nog vanligare än man tror! Men nog finns det folk som inte varit till en urmakare sedan klockan lämnade butiken för 20-30 år sedan :).
 

tictac62

Cartier
Så kan det ju vara så klart, att folk glömmer att dom gjort en service eller batteribyte, och det är nog vanligare än man tror! Men nog finns det folk som inte varit till en urmakare sedan klockan lämnade butiken för 20-30 år sedan :).
Visst är det så, men dom klockorna är ju ganska slitna när dom väl stannar, enligt min erfarenhet.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Visst är det så, men dom klockorna är ju ganska slitna när dom väl stannar, enligt min erfarenhet.

Så är det förmodligen, svärmors cartier kommer kosta en slant att reparera skulle jag gissa, det är nog många delar som kan bli tvungen att bytas ut, men och andra sidan så har hon sparat på minst fyra servisar om man skall gå efter vad förstå sig påarna säger, (4-5 år).
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Alla kan ta emot den och de flesta kan även lösa det. Löjligt att påstå att det endast är AD som gäller.

2/2 gånger har de varit billigast för mig. Ena gången var de nästan dubbelt så dyra i Sverige. De svenska handlarna hade hittade även olika fel...
Hmm låter som en bilverkstad, "konstruera fel" som egentligen inte finns för att skinna folk så mkt som möjligt.
 
Topp