• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Trycktesta klocka

Filipro

Breitling
Hejsan, köpte en omega seamaster co-axial ny för ganska exakt två år sedan. Min fråga till er bör jag trycktesta den innan jag badar med den?
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Jag brukar alltid trycktesta klockan jag tar med mig på semestern varje år, vet att många fler gör det.

Det kan aldrig skada att göra det!
 

Filipro

Breitling
Har helt o hållet glömt o trycka den denna sommar då den mest har legat bara, problemet är att jag flyger inatt..
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Flyger inatt: Trycktesta vid ankomst. Nu vet ju inte jag vart du ska men det kan väl antas att det finns en urmakare vid destinationen.
Tar 2 minuter så man behöver inte spendera en hel dag för att få det gjort
 

Träff

Rolex
Friends Of KS
Alltid skönt att ha trycktestat klockan innan man badar med den, men är den bara 2 år gammal skulle jag inte vara orolig! Men känner du dig orolig är det ju bara låta den ligga när du badar!
 

Ninen79

Audemars
Flyger inatt: Trycktesta vid ankomst. Nu vet ju inte jag vart du ska men det kan väl antas att det finns en urmakare vid destinationen.
Tar 2 minuter så man behöver inte spendera en hel dag för att få det gjort
Inte om han flyger till Hbg, där vill Rydbergs ur behålla klockan ett par dagar för att trycktesta.
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Två alternativ:
1. Bada ej med den
2. YOLO
YOLO helt klart! Plaskade med tre år gammal Bratte igår gick hur fint som helst inte aktuellt med något trycktest på en relativt ny klocka
D54628DE-7C7F-4758-9C55-65EC7FB394AC.jpeg
 
Topp