• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Tudor Black Bay Black, ETA, 79220N, rose dial, fullset 2016 - prissänkning 25/2

Mekh

Omega
Pris
50 000 kr
Returpolicy
Om något inte skulle vara äkta
EDIT: Efter att jag kollat runt lite mer har jag insett att jag var lite väl aggressiv med prissättningen först. Sänker priset 8 k till 50 000 kr.

Klockintresset har tyvärr sinat och till förmån för alla kostnader ett bostadsköp medför får denna lämna.

Tudor Heritage Black Bay med svart bezel (BBB), ref 79220N, som tillverkades mellan oktober 2015 och mars 2016. Inget bekräftat vad jag vet, men vad jag hört tillverkades färre än 3 000 exemplar. Klockan har den klassiska rosloggan på urtavlan och kronan samt "smiley dial". Den är utplockad i april 2016 av svensk AD med mig som enda ägare.

41 mm diameter och 13 mm tjock, d.v.s. något tunnare än nuvarande Black Bay. Urverk: ETA 2824,

Den är använd och hairlines/swirls finns. Den "värsta" finns på sidan av boetten och är inringad i en bild., De senaste två åren har den knappt fått någon handledstid alls. Jag har försökt fotografera för att framhäva hairlines.

Den har inte genomgått service och har aldrig polerats. Den går som förväntat och har en mjukt uppdrag. Jag har gjort vissa högst ovetenskapliga mätningar med toolwatch och går då 2-11 sekunder fort per dygn beroende på vilket håll den läggs när den inte sitter på handleden. Bezeln har på senare tid inte gått att vrida (har inte vridit så hårt dock. Något en serivce lätt skulle åtgärda)

Allt som ingick vid köp medföljer, inklusive stämplat certifikat, originalkvitto och värderingsintyg från 2016. Det medföljande natobandet har använts någon enstaka gång vid tiden för inköpet. Extra länkbitar medföljer.

Priset är satt efter läget på Chrono24 med beaktade av skick. Den är vid tiden för denna annons billigast world wide på Chrono24. Byte är inte aktuellt för tillfället då pengar ska gå till annat.

Klockan skickas försäkrat mot porto. Klockan finns i Linköping för affär f2f. Beroende på var så går det absolut att åka en en bit för att mötas upp.

Bara att höra av sig om det är några frågor!

Tudor 1.jpg Tudor 3.jpg
 

Bilagor

  • Tudor 10.jpg
    Tudor 10.jpg
    159.9 KB · Visningar: 35
  • Tudor 4.jpg
    Tudor 4.jpg
    106.3 KB · Visningar: 37
  • Tudor 5.jpg
    Tudor 5.jpg
    89.7 KB · Visningar: 30
  • Tudor 6.jpg
    Tudor 6.jpg
    159.5 KB · Visningar: 23
  • Tudor 7.jpg
    Tudor 7.jpg
    102.8 KB · Visningar: 25
  • Tudor 9.jpg
    Tudor 9.jpg
    92.7 KB · Visningar: 24
  • Tudor 12.jpg
    Tudor 12.jpg
    120.4 KB · Visningar: 27
  • Tudor 15.jpg
    Tudor 15.jpg
    81 KB · Visningar: 29
  • Tudor 14.jpg
    Tudor 14.jpg
    257.2 KB · Visningar: 27
  • Tudor 13.jpg
    Tudor 13.jpg
    79.3 KB · Visningar: 24
Senast ändrad:
Topp