• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Blackbay 36

Abasto

Omega
2-Faktor
@Golle_std jag såg ett tidigare inlägg i tråden där du har lagt upp en bild på jubileelänk med Tudor-clasp. Tänkte testa samma sak men undrar om det var svårt att få bort claspen från originallänken? Vill ju inte direkt sabba länken…
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
@Golle_std jag såg ett tidigare inlägg i tråden där du har lagt upp en bild på jubileelänk med Tudor-clasp. Tänkte testa samma sak men undrar om det var svårt att få bort claspen från originallänken? Vill ju inte direkt sabba länken…
Nej det var inga konstigheter. Bara att peta med ngt litet i änden på den fjädrande pinnen som håller den på plats.
 

Abasto

Omega
2-Faktor
DE857C5C-C8EA-4CD3-8A4C-B96244EE3628.jpeg
 

Abasto

Omega
2-Faktor
Ja, jag märker det nu att det skramlar som fan på armen. Men jag skulle antagligen störa mig så himla mycket på den där lilla glipan om jag skulle behålla de ursprungliga ändlänkarna. Ja, pest eller kolera helt enkelt.
 

dropic

Cartier
2-Faktor
Dags att väcka denna tråden ett varv igen tycker jag! Körde min BB36 under OWG-march och insåg att jag inte har något bra gummi till den. Något som kommer behövas inför sommaren!

Det enda som jag hittar när jag söker är det självklara "vanguard"-gummit. Men blir kanske lite dumsnål och tycker det kändes dyrt.

Har någon hittat något annat bra gummi till klockan? Eller är det så att vanguard-gummit är så pass bra att det är värt det?

Dumpar lite bilder från OWG för att få igång tråden igen! :)

IMG20220303082733.jpg

IMG20220315074025.jpg

IMG20220313100534.jpg

IMG20220324122958.jpg
IMG20220306154426.jpg

IMG20220320145039.jpg
Svarar mig själv om någon har liknande funderingar i framtiden. Kör på, det gör verkligen klockan till en perfekt sportklocka! 😊

IMG20220724135425.jpg
IMG20220724135331.jpg
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Jo precis! Som mer elegant o dessutom mindre klocka är de ju trevliga. Vad tänker du om priset?
Jag tycker den är väl värd sitt pris, speciellt begagnad. Tycker det är svårt att hitta konkurenter med liknande spec för samma pris från något liknande varumärke.
 

Jv08

Breitling
Jag tycker den är väl värd sitt pris, speciellt begagnad. Tycker det är svårt att hitta konkurenter med liknande spec för samma pris från något liknande varumärke.
Begagnat håller jag med dig. Det är också väldigt trevligt att man kan få den i 36mm. Det kan ju tyvärr vara svårt att hitta bra grejer i den storleken.
 
  • Like
Reactions: JDQ

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Tycker den är rätt snygg. Jag har dock något svårt att se varför man inte lägger till och köper en BB58. Men fin om man vill åt nåt simplare.
Helt olika klockor imo. Har ägt båda av olika anledningar. Prismässigt är det helt klart bang for the buck. Iom att jag gillar storleken och visarna bättre än Rangern så är det ett grymt alternativ.
 
Topp