• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor från Rob.E - Oli säljer klockor han inte kan leverera

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Kollade mina konversationer och ser att jag -16 försökte få till stånd en deal med nicket B-reitling som hade en aerospace ute. Den snubben var superdodgy och bekant med Oli som i sin tur mejlade mig en varning för att handla med B-reitling. Oli ville därefter kränga på mig en B50 night mission för svinbilliga 45’ och även en B01 för ännu bättre pris. Jag bangade tackochlov!
 

Callxx

Cartier
2-Faktor
Inte för att det spelar någon större roll nu, men jag har köpt två gånger av Oli, Omega och Tudor.
Inget knas alls, ok prisbild och relativt snabb leverans, < 4v!
Jättetråkigt att det blev som det blev, inga vinnare i ett sånt race.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Inte för att det spelar någon större roll nu, men jag har köpt två gånger av Oli, Omega och Tudor.
Inget knas alls, ok prisbild och relativt snabb leverans, < 4v!
Jättetråkigt att det blev som det blev, inga vinnare i ett sånt race.
Köpt ett par klockor av honom och även sålt någon. Det fungerade. Någon mindre fördröjning med betalningen vid försäljningen men inom rimliga gränser var det. En vecka eller så.

Det är väldigt tråkigt sånt här för jag tror intentionerna kan ha varit goda från början. Det blir antagligen som något slags spelberoende som eskalerar över huvudet på en person som ställer till det så för sig. Agerandet blir mer och mer desperat för att reda upp det hela och fortsätter lika på sitt jobb så han får sparken. Som ett slags missbruk, klockmissbruk, det tappas kontrollen över.
Måste ha nya varje vecka fast det inte finns ekonomiska resurser till det. Köpa och sälja blir lösningen. Har sett det förut men inte på nära håll i den här omfattningen.
 

Subsec

Rolex
2-Faktor
Verkligen en trist historia för alla parter :( :(
Har träffat honom några gånger och både köpt och sålt klockor till honom. Visserligen billigare klockor men upplevde honom som en reko kille och blev minst sagt förvånad när jag läste tråden.
 

Soder77

Omega
Har också köpt några klockor av oli i prisklass mellan 20-30k och betalat samtliga i förskott och fått samtliga klockor levererade. Dock så krånglade det lite med pengarna vid den sista affären då jag reklamerade klockan pga en skada på bezel som inte hade informerats om innan. Tog ganska lång tid innan pengarna kom men löste sig till slut.
Tråkigt för alla som inte fått någon klocka och att man kan ställa till det för sig själv på det viset som Oli uppenbarligen har gjort.
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Tyvärr har jag också drabbats av Olis skumraskaffärer. Jag köpte en klocka i tredje hand av en forummedlem och den fick jag hem med stämplat cert och fullset, allt var i sin ordning. Märkligt nog så visade sig att just denna klocka hade problem med sin timerfunktion, märkligt just på grund av att det var en MRG G-Shock. Jag tog klockan till butiken den ursprungligen var köpt ifrån och lämnade in den på reparation eftersom det var tid kvar på garantin. De frågade efter originalkvitto men det hade jag inget. Senare skulle det visa sig att det aldrig hade funnits något kassakvitto på klockan. I min kommunikation med klockbutiken visade det sig så småningom att denna klocka hade blivit stulen från dem för ca två sedan. När klockan senare kom tillbaka från service så beslagtogs ”min” klocka av polisen som bevismaterial och den stannar där så länge som polisutredningen pågår. Vi får se hur detta slutar, det finns en risk att jag förlorar klockan eftersom den tillfaller den ursprungliga ägaren om det kan bevisas att Oli har stulit den. Det här med att köpa saker i god tro ströks 2003, det är ju ett tag sedan. Jag ska också tillägga att jag har en mycket god kommunikation med min säljare, dvs ägare nr 2 till klockan och jag tror att detta blir bra tillslut. Lite skönt ändå att veta att jag inte sitter på stöldgods och att denna hälerihärva får en lösning tillslut!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tyvärr har jag också drabbats av Olis skumraskaffärer. Jag köpte en klocka i tredje hand av en forummedlem och den fick jag hem med stämplat cert och fullset, allt var i sin ordning. Märkligt nog så visade sig att just denna klocka hade problem med sin timerfunktion, märkligt just på grund av att det var en MRG G-Shock. Jag tog klockan till butiken den ursprungligen var köpt ifrån och lämnade in den på reparation eftersom det var tid kvar på garantin. De frågade efter originalkvitto men det hade jag inget. Senare skulle det visa sig att det aldrig hade funnits något kassakvitto på klockan. I min kommunikation med klockbutiken visade det sig så småningom att denna klocka hade blivit stulen från dem för ca två sedan. När klockan senare kom tillbaka från service så beslagtogs ”min” klocka av polisen som bevismaterial och den stannar där så länge som polisutredningen pågår. Vi får se hur detta slutar, det finns en risk att jag förlorar klockan eftersom den tillfaller den ursprungliga ägaren om det kan bevisas att Oli har stulit den. Det här med att köpa saker i god tro ströks 2003, det är ju ett tag sedan. Jag ska också tillägga att jag har en mycket god kommunikation med min säljare, dvs ägare nr 2 till klockan och jag tror att detta blir bra tillslut. Lite skönt ändå att veta att jag inte sitter på stöldgods och att denna hälerihärva får en lösning tillslut!
Riktigt tråkigt! Utgår från att butiken ger dig inköpspris på något du vill ha som ”plåster på såren”, eller försöker kompensera dig på något annat sätt.
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Riktigt tråkigt! Utgår från att butiken ger dig inköpspris på något du vill ha som ”plåster på såren”, eller försöker kompensera dig på något annat sätt.
Det känns som om kommunikationen med dem är bra och vi försöker hitta en lösning tillsammans. Det kan ju också hända att jag får klockan åter enligt polisen som handhar ärendet. Det löser sig säkert!
 

114060

Breitling
Fler som saknar stålar från Oli? Nu svarar han inte på nått nummer och verkar ignorera de mesta, även bytt adress.

PM mig om du saknar stålar så hittar vi på nått tillsammans.
 
Det va över 1 1/2 årsedan. Det sjuka va ju att man blev rekommenderad att ta kontakt med oli fast den personen också låg i fejd med honom och inte hade fått klocka / pengar^^
 
Topp