Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Rätta mig om jag har fel men Pelagos är väl mest jämförbar med 116610LN, vilken listar på 72k vilket är ganska stor skillnadPelagos och den nya instegs modellen, Oyster Perpetual
Ah, nu förstår jag hur du menar. Jag menade lite annorlunda, att de dyraste Tudor modellerna snart kostar som de billigaste Rolex. Det kanske de gör redan förresten.Rätta mig om jag har fel men Pelagos är väl mest jämförbar med 116610LN, vilken listar på 72k vilket är ganska stor skillnad
Ah, nu förstår jag hur du menar. Jag menade lite annorlunda, att de dyraste Tudor modellerna snart kostar som de billigaste Rolex. Det kanske de gör redan förresten.
Pelagos och den nya instegs modellen, Oyster Perpetual
http://www.uret.se/rolex-oyster-perpetual-bla-stal-o36-mm-p-9776.html
Ja, jämförelsen gäller bara kostnadsaspekten som sagtSvår jämförelse det där
Läs den här länken så kanske svaret kommer!Fin klocka kul med titan. MEN den här sargen som ligger runt tavlan som index är nedsjunket i? Vad är grejen?
Läs den här länken så kanske svaret kommer!
http://forums.watchuseek.com/f23/tudor-pelagos-review-2353650.html?highlight=tudor+pelagos+2015
De måste ha fått in den jäkligt nyligen då, var där i fredags eftermiddag men då hade den inte kommit. Får dra förbi igen och spana in den.
Är rädd för att den kommer kännas lite väl stor, vad säger ni om storleken BB vs Pelagos?
Mycket möjligt att det har med design att göra för alla klockor behöver inte se ut som de där andra ..................!
Det är ju nästintill omöjligt att få pengar att föröka sig i ngt annat än snigelfart just nu. Bästa bankräntan här på Island är typ 4.5% med bindningstid 3 månader. Aktier håller jag mig långt undan.Hade inte mina draåthelvete-pengar varit uppbundna i dåliga aktiepapper så hade jag signat mig på en blå för länge sedan!
Håller med. Man jämför ju inte Audi och Lamborghini bara för att den ena råkar äga den andra.I min värld, och den är ju säkert ganska långt från andras, så tycker jag inte att man ska jämföra Rolex och Tudor över huvud taget.
Rätt dålig jämförelse, faktiskt. Rolex och Tudor har ju delat allt utom urverk fram till för bara några år sedan. Tror aldrig jag sett en Audi som liknar en Lambo...Håller med. Man jämför ju inte Audi och Lamborghini bara för att den ena råkar äga den andra.
Man vill nog helst inte skruva titan mot titan. Jäkligt tråkigt för nickelallergikern dock.är dessutom i stål lustigt nog!
Tja, samma ägare och delar åtminstone viss teknik så så kass är ju inte jämförelsen ändåRätt dålig jämförelse, faktiskt. Rolex och Tudor har ju delat allt utom urverk fram till för bara några år sedan. Tror aldrig jag sett en Audi som liknar en Lambo...
There was also some speculation that the engine block of the original 5.0 litre Lamborghini V10 is closely based on the Audi 4.2 FSI V8, which Audi produces for their luxury cars. However, this was denied by AUDI AG, in their official documentation for their 5.2 FSI V10 engine, as used in the Audi S6 and Audi S8 - the Lamborghini 5.0 V10 has a cylinder bore spacing of 88 millimetres (3.46 in) between centres, whereas the Audi 5.2 V10 cylinder bore spacing is 90 millimetres (3.54 in).[3] The cylinder heads use the four valves per cylinder layout favoured by the Italian firm, rather than the five valve per cylinder variation formerly favoured by the German members of Volkswagen Group - including Audi and Volkswagen Passenger Cars. It was later confirmed by Stefan Reil of Audi's quattro GmbHsubsidiary that the new 5.2 litre Lamborghini V10 does share technologies with the Audi 5.2 V10 engine, as is evident by Lamborghini's usage of Audi's Fuel Stratified Injection, and 90 mm cylinder spacing.
Tror du missförstod, läs min post igen.Tja, samma ägare och delar åtminstone viss teknik så så kass är ju inte jämförelsen ändå
Om Lamborghini V10 exempelvis.
AUDI och Volkswagen eller Skoda snarareHåller med. Man jämför ju inte Audi och Lamborghini bara för att den ena råkar äga den andra.
Ja fast nu pratar vi ju faktiskt inte om de äldre utan om nya Tudor om Pelagos, BB eller North flag såg ut som något Rolex producerar så skulle det vara en dålig jämförelse.Rätt dålig jämförelse, faktiskt. Rolex och Tudor har ju delat allt utom urverk fram till för bara några år sedan. Tror aldrig jag sett en Audi som liknar en Lambo...
Nja, jag tror att arvet gör att vi jämför Rolex och Tudor i nuet, hade det inte funnits hade jämförelsen varit konstig.Ja fast nu pratar vi ju faktiskt inte om de äldre utan om nya Tudor om Pelagos, BB eller North flag såg ut som något Rolex producerar så skulle det vara en dålig jämförelse.
Ja och det jag menade var att det är konstigt att man fortfarande gör den jämförelsen eftersom de i dagsläget är väldigt olikaNja, jag tror att arvet gör att vi jämför Rolex och Tudor i nuet, hade det inte funnits hade jämförelsen varit konstig.