• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Pelagos vs Tudor Black Bay Bronze

Står i valet och kvalet om jag ska slå till på en Seiko Marinemaster eller en Tudor, och då kanske helst en BBB. Måste erkänna att det vattnas lite i munnen gällande BBB nu.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Hoppas denna släpps icke-limiterad för högerhänta

Tudor-Black-Bay-Bronze-One-LHD-khaki-green-dial-Only-Watch-2017-3 (1).jpg
 
"Flytande läget" är nog tänkt som våtdräktsläge. Det är yttersta läget, och den skall sitta ordentligt runt våtdräkten och inte halka runt.

Japp!

Fjädern klämmer åt lite om länken är anpassad för ”fjäderläge”. Framåt kvällarna blev det obekvämt. Det hände mig. Pelagosen har inga halvänkar så jag skruvade på en fulllänk. Kör den på fast läge istället. Det är toppen! Kanske andra har handleder som funkar bättre.

Bifogar bild på min Pelagos på IsoFrane. Bekvämt, men orginalgummit är svårslaget.

10F449FB-486C-4082-B6DD-032FB444DC86.jpeg
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Tack! Jag har faktiskt inte reflekterat över att den upplevs som lätt så det skulle jag inte påstå att den är. :)
Okej, jag tyckte nog att den kändes lite lätt när jag provade den sist. :) Kan också bero på vad som satt på handleden precis innan, så man ska nog komma med "clean wrist" när man jämför :) Snyggt jobbat iaf!
 
Topp