• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ljungen

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
En underskattad vinkel 📐
FE9862EE-AEC3-4845-AA7D-52662592E3A9.jpeg
 

F32

Panerai
2-Faktor
Alright! Har tyvärr inte köpt klockan än då jag ville säkerställa att jag kunde hitta en länk först. Hittade denna länk på ebay. Kanske skulle kunna vara något. https://www.ebay.com/itm/161331502624?hash=item25901b5e20:g:ZeYAAOSwBIxgEreE
Fick ett erbjudande av säljaren att köpa den för 1000 EU. Finns inget uppskattat produktions år men den blev servad vid början av året. Är det ett bra pris?
Du kan höra med AD också. Jag frågade Nymans i Västerås om en länk till 74000 som skulle passa min 74034 från 96 och de kunde ta hem det. Tyckte inte priset var så farligt, tror det var några tusenlappar. Har inte slagit till än.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
IMG_20220104_111344__01.jpg

En snabb påminnelse till Tudor hur jäkla bra kronografer man kan göra. Släpp BlackBay-sargen och gå tillbaka till basics. När nu Zenith är inne och försöker norpa budget-Daytona kunderna, varför inte hålla de marknadsandelarna inom Willsdorfhuset? Det är dags.
Zeniths kronografer är verken budget eller liknar Daytona. Dessutom äter Zeniths kronografer Daytonas till mellanmål.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Tycker då det finns ganska många likheter här 🙄 I övrigt har jag inget att kommentera. Diggar Zenith!

74A3A06D-37A1-4B10-BD93-0B12BD020B34.jpeg
Japp. Och jag säger inte ens att Zenith kopierar på något sätt, bara att det är uppenbart att de med 100% medvetenhet siktat in sig på att ta en marknad som uppstått pga köpare som av pris-, eller kanske ännu mer åtkomlighets-orsaker, inte köper en Daytona. Och denna marknaden skulle absolut tillhöra Tudor om de ville. En gång i tiden var det den uttalade tanken med varumärket och jag tycker de ska omfamna det istället för att försöka inte låtsas om det.
 

FreddeM

Rolex
2-Faktor
Bortsett från claspen/låset och till viss del länken så är absolut inget likt.
Svart keramisk bezel ger ju också samma look. Även om skalan är annorlunda. Tycker det är två klockor som liknar varandra väldigt mycket, även om det också finns många olikheter. Tar dock inte Daytonan i försvar på något vis.. inte särskilt förtjust i den. :)
 
Topp