• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Ja jag tror det, den går väl inte jätteilla. Går ca -10spd, men känns som powerreserven inte håller som den ska. Har ej testat men ibland när jag använt den kanske en vecka utan att dra upp manuellt så kan den stanna när den legat en halv dag. Vilket jag tänker att den ska klara av?
Det borde den klara. Den har väl 40h power reserve? Kan vara värt att lämna in och garantin borde ju gälla fortfarande(?).
 

Been

Patek
2-Faktor
Tudortorsdag börjar vi med Hydronauten
image.jpg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Ja jag tror det, den går väl inte jätteilla. Går ca -10spd, men känns som powerreserven inte håller som den ska. Har ej testat men ibland när jag använt den kanske en vecka utan att dra upp manuellt så kan den stanna när den legat en halv dag. Vilket jag tänker att den ska klara av?
-10 är inte jättedåligt, är inom spec för verket. Vet dock inte om Tudor lovar bättre än så? Kanske räcker med en ruckning.
Att klockan stannar är inte så konstigt heller, det beror på hur pass aktiv du varit. Har du stillasittande jobb ex. så kan det hara så att den inte dras upp tillräckligt under dagen. Jag brukar ha samma med mina klockor. De brukar hålla över natten men väldigt sällan 40 tim. Testa att dra upp klockan helt ~40 varv och kolla hur länge den går innan den stannar.
 

Cinamey615

Omega
2-Faktor
-10 är inte jättedåligt, är inom spec för verket. Vet dock inte om Tudor lovar bättre än så? Kanske räcker med en ruckning.
Att klockan stannar är inte så konstigt heller, det beror på hur pass aktiv du varit. Har du stillasittande jobb ex. så kan det hara så att den inte dras upp tillräckligt under dagen. Jag brukar ha samma med mina klockor. De brukar hålla över natten men väldigt sällan 40 tim. Testa att dra upp klockan helt ~40 varv och kolla hur länge den går innan den stannar.
Kanske bara är jag som stör mig på gångavvikelsen. Ja jag tänkte kolla hur länge den håller.
 

Been

Patek
2-Faktor
Tja! Sett några som bär 41mm Tudor royal och såg någon som skrev att man önskade att den var mindre. Tänker på 38 versionen, är den för liten i mångas tycke och 41 lite stor? Är själv inne på en 38mm blå tavla. Har 17-18 handleder
Mvh
Jag har 17,5 cm och min 41a funkar bra på mig tycker jag😍
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
-10 är inte jättedåligt, är inom spec för verket. Vet dock inte om Tudor lovar bättre än så? Kanske räcker med en ruckning.
Att klockan stannar är inte så konstigt heller, det beror på hur pass aktiv du varit. Har du stillasittande jobb ex. så kan det hara så att den inte dras upp tillräckligt under dagen. Jag brukar ha samma med mina klockor. De brukar hålla över natten men väldigt sällan 40 tim. Testa att dra upp klockan helt ~40 varv och kolla hur länge den går innan den stannar.
En modern automatisk klocka dras upp även vid passivt bärande.
 

fredrikb

Cartier
Lite sen på bollen här, men är det korrekt uppfattat att nu även Tudor slagit in på den populära linjen att hype:a nya modeller som sedan inte går att köpa till list i butik? Sannolikheten att få köpa en ny Pelagos FXD i närtid är noll?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lite sen på bollen här, men är det korrekt uppfattat att nu även Tudor slagit in på den populära linjen att hype:a nya modeller som sedan inte går att köpa till list i butik? Sannolikheten att få köpa en ny Pelagos FXD i närtid är noll?
Äh. Samma visa varje gång Tudor lanserar nya modeller. Var ju likadant med blåa BB58 och nu vimlar det av dem. FXD kom ju ut i november, ha lite tålamod!
 

Alexx

Omega
2-Faktor
Ja jag tror det, den går väl inte jätteilla. Går ca -10spd, men känns som powerreserven inte håller som den ska. Har ej testat men ibland när jag använt den kanske en vecka utan att dra upp manuellt så kan den stanna när den legat en halv dag. Vilket jag tänker att den ska klara av?
Köpte min bb36 i höstas och upplever samma sak med powerreserven. Blir väldigt mycket stillasittande kontorsjobb i mitt fall (speciellt under dessa tider med hemmajobb) säkert en orsak att den inte drar upp som vid en vanlig aktiv dag.

däremot upplever jag inte att jag har haft samma problem med andra automatare.

får känslan av att motståndet i rotorn är lite ”trögare” (endast baserat på vad jag kan höra när jag roterar runt den). Ren spekulation, men kan detta variera mellan olika verk och ur?
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Dessa bilder från Blackbird Watch Manual får mig på fall varje gång jag släppt BB58 eller övervägt en separation. Vilken fantastisk pjäs.
2BE9FD2D-EF43-4244-BD5E-CF0BA1036A95.jpeg

0A7CC7E9-3DE5-4B01-B5D4-AF3F417EEB85.jpeg

0ABC0DBB-2418-46FB-B0A3-4FB4DA974633.jpeg

AD600F1D-050E-46B1-8E09-17D5E87B0032.jpeg

74CC91D9-EE08-47E0-B232-E7CCE2787715.jpeg

Riktig klockporr.... 🤤 brukar öppna upp min bok från Watchistry då och då och det är inte för artiklarnas skull..... 😅
 
Topp