• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

loevhagen

Patek
2-Faktor
TudorTorsdag på en grå dag. Klokken tåler regnet bedre enn eieren.

P39-may.png
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Alltså valutan ställer ju till det rejält för oss. De nya klockorna finns att få tag i hos utländsk AD men pga valutan får man vara beredd att betala långt "över list" jämfört med här hemma. Tar man BBn på Oyster så listar den precis över 50k, men precis över 4,5k euro - vilket blir nästan 3k extra omräknat till SEK.
 

TheSpeedyShutter

Panerai
2-Faktor
J
Alltså valutan ställer ju till det rejält för oss. De nya klockorna finns att få tag i hos utländsk AD men pga valutan får man vara beredd att betala långt "över list" jämfört med här hemma. Tar man BBn på Oyster så listar den precis över 50k, men precis över 4,5k euro - vilket blir nästan 3k extra omräknat till SEK.
Gäller väl dock alla varor nu för tiden. Inte precis ett Tudor-specifikt problem.
 

MaiPenRai

Panerai
2-Faktor
Alltså valutan ställer ju till det rejält för oss. De nya klockorna finns att få tag i hos utländsk AD men pga valutan får man vara beredd att betala långt "över list" jämfört med här hemma. Tar man BBn på Oyster så listar den precis över 50k, men precis över 4,5k euro - vilket blir nästan 3k extra omräknat till SEK.
Blir inte förvånad om de svenska priserna justeras uppåt pga valutan.
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Måste säga att P39 som jag har är mycket bättre dels på grund av storleken hade denna varit 39 mm hade jag kunnat tänka mig att slå till.
Länken är dock mycket trevlig.
Takk. Antar du med "storleken" også inkluderer tykkelsen.

P39 er jo ganske kjedelig, men det gjør den også ganske perfekt in the long run. Hver gang jeg ser ned på håndleddet med P39, tenker jeg "Oj! Den er meget lettlest og clean looking".
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Vem vet, den blå lanserades 1/7 2020. Dennförsta 58-an kom våren 2018.
Jag ser gärna att 58-series får en svart monochrome nu i sommar, plus den blå då.
Så vad är oddsen att nån enskild snubbe på Bergström har fått en förhandsinfo om att BB58 ska bli discontinued till förmån för någon potentiell ersättare som ingen annan har hört eller skvallrat om? Jag tror nog mer på min promilleförklaring.
(min Occams-gissning är väl att säljaren rört ihop beteckningarna och talat om att den nya monokroma 41mm ersatt gamla 41mm varianten med giltdetaljer och att denna nu ej längre produceras)
 
Topp