• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
vsco-photo-1.jpg

Jävligt snyggt, nu blev man inspirerad
 

Kris-Auli

Omega
Har lagt vantarna på en Tudor nu, problemet är att jag är i Malaysia och kommer hem den 28/12 så jag får ihärdigt vänta på öppning tills dess.
Tänkte att jag kör en kul grej, ni får gissa vilken modell jag köpt, en av dessa är rätt svar:
Black bay
Pelagos
Ranger
Fastrider
Grantour date
Sub 79090
Oberoende av gen 1 eller 2 samt färg bara ni har rätt på modellen. 20 kr för varje rätt går till barncancerfonden. Gäller dom 10 första gissningarna:) Utöver det sätter jag in 100 kr.
Ranger!
 

Olaola

Panerai
Har lagt vantarna på en Tudor nu, problemet är att jag är i Malaysia och kommer hem den 28/12 så jag får ihärdigt vänta på öppning tills dess.
Tänkte att jag kör en kul grej, ni får gissa vilken modell jag köpt, en av dessa är rätt svar:
Black bay
Pelagos
Ranger
Fastrider
Grantour date
Sub 79090
Oberoende av gen 1 eller 2 samt färg bara ni har rätt på modellen. 20 kr för varje rätt går till barncancerfonden. Gäller dom 10 första gissningarna:) Utöver det sätter jag in 100 kr.
Pelagos!
 

MickJ

Omega
Finns det någon som haft / har både black bay med ETA 2824 och MT5602Och hur upplevs skillnaden i höjd mellan de två?

Har själv inte haft någon av dom, men testat ETA versionen ett antal gånger.

// Micke
 

Rojalisten

Panerai
Finns det någon som haft / har både black bay med ETA 2824 och MT5602Och hur upplevs skillnaden i höjd mellan de två?

Har själv inte haft någon av dom, men testat ETA versionen ett antal gånger.

// Micke[/QUO

Tror det skiljer sig 2.5 mm mellan dessa. Hört att den kan upplevas lite topptung, men 30h extra timmreserv är ju värt det ;)
 

MickJ

Omega

Tack! Ja jag tänker det med, bara det inte blir för "topptungt". Bedömt enbart utifrån bilder är inte skillnaden så markant utan det är caseback som inte är platt längre som äter upp största skillnaden.
 

Hjelm

Rolex
En nackdel med in-house är ju dock att servicen går på det dubbla mot ETA-varianten son vilken urmakare som helst kan serva. Men det är ju mumma med mer gångreserv, det håller jag med om!
 

Cryssarn

Rolex
Är inte det lite av en myt? Tudors ETA-verk är väl modifierade till en grad som gör dem svårservade jämfört med standardverk?
Har hört runt lite löst och det verkar som att det går att hitta urmkakare som kan göra det för runt tre istället för fem.
vanlig rengöring och smörjning funkar det hos en vanlig. Men ska något bytas så är det AD som gäller.
 

Rojalisten

Panerai
Börjar bli smått nervös... fan plus watch skickade mail att packetet var på g igår morse. Fick sms från dhl att packet var påväg och att det ligger i Rome-italy. Nu har det gått ett och ett halv dygn och när jag spårar paketet står det fortfarande rome-italy. Ligger paketet kvar där, eller är spårningssystemet segt?
 
Topp