• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

LS

Panerai
2-Faktor
Står på Tudors hemsida.
Screenshot_20180714-211434.png
Vilket oerhört dumt ställe att leta efter listpris på :D

(Ställer mig i skamvrån)
 

seikodiverr

KS Explorers Club
3C93C42B-5366-438C-8725-6E229EBBC9CC.jpeg


Älskar den här. Men. Varför måste BB har så vassa hörn på boetten? Alltså det som är ner mot handleden. Mina barn river sig på den ... Och betyder den nya avfasnibgen på GMT:n att caset är mindre vasst? Är det bara jag eller är det något annan som stör sig på detta?
 

DrKlocka

Audemars
3C93C42B-5366-438C-8725-6E229EBBC9CC.jpeg


Älskar den här. Men. Varför måste BB har så vassa hörn på boetten? Alltså det som är ner mot handleden. Mina barn river sig på den ... Och betyder den nya avfasnibgen på GMT:n att caset är mindre vasst? Är det bara jag eller är det något annan som stör sig på detta?
Hur lyckas de riva sig på den?
Barn ska inte vara nära klockor.

Jag upplevde inte boetten som särskilt vass.
 

seikodiverr

KS Explorers Club
Hur lyckas de riva sig på den?
Barn ska inte vara nära klockor.

Jag upplevde inte boetten som särskilt vass.

A4CE0BD2-D31D-494F-9D7A-011DDD1D4566.jpeg


Jag kan inte plåta nu så jag använder en dålig bild. Fattar du vilken kant/spets jag menar?
Till exempel när man går med ett barn i famnen och släpper ner det påmarken. Då glider de liksom förbi armarna och eventuell klocka. Jag har aldrig haft problem med någon annan klocka i den här situationen. Mängder av (betydligt större) seikodykare har tex funkat bra. Men den här river de sig på.
 

DrKlocka

Audemars
A4CE0BD2-D31D-494F-9D7A-011DDD1D4566.jpeg


Jag kan inte plåta nu så jag använder en dålig bild. Fattar du vilken kant/spets jag menar?
Till exempel när man går med ett barn i famnen och släpper ner det påmarken. Då glider de liksom förbi armarna och eventuell klocka. Jag har aldrig haft problem med någon annan klocka i den här situationen. Mängder av (betydligt större) seikodykare har tex funkat bra. Men den här river de sig på.
Aha den. Tänkte inte på det när jag hade den. Du får be någon polera ned den så den blir mjuk och fin ;)
 

seikodiverr

KS Explorers Club
Aha den. Tänkte inte på det när jag hade den. Du får be någon polera ned den så den blir mjuk och fin ;)
Har tänkt tanken :)
Men finns det någon anledning att behålla en så vass grej på klockan? Min Exp2 har samma problem ... Är det någon schweizisk grej? Jag flera gånger fastnat med remmar mot samma kant/spets när jag krängt av eller på mig utrustning.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
På någon bild såg rehauten väldigt bred ut - är det något man tänker på irl? Med bred menar jag att den är flack och tar upp mycket plats av urtavlan
 
3C93C42B-5366-438C-8725-6E229EBBC9CC.jpeg


Älskar den här. Men. Varför måste BB har så vassa hörn på boetten? Alltså det som är ner mot handleden. Mina barn river sig på den ... Och betyder den nya avfasnibgen på GMT:n att caset är mindre vasst? Är det bara jag eller är det något annan som stör sig på detta?

Pelagosen är lika dan till en början, den gav sig lite efter ett tag, (eller så vande jag mig..) ge den lite tid!

Fin bild!
 
Topp