• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Va inne hos Rob idag och testade BB58. Den är riktigt bra så det blev en handpenning för varianten med länk :)
Men nu väntar några veckors jobbig väntan....
Och en liten bild med natot
196E495A-F91B-4E36-B37A-CC803ECC65B8.jpeg
 
Om man tänker såhär.

Skulle BB58 komma i röd och blå.
Så skulle den utan tvekan utrota nuvarande black bay 41 serie.
Tror inte att tudor är sugna på att göra det, speciellt inte när dem har ett ganska nytt inhouse verk i nuvarande serie.

Men ja kan ha fel i mitt tankesätt :))
Tänker precis som du. Tror inte dom vill konkurrera ut sig själva :)
 
Om man tänker såhär.

Skulle BB58 komma i röd och blå.
Så skulle den utan tvekan utrota nuvarande black bay 41 serie.
Tror inte att tudor är sugna på att göra det, speciellt inte när dem har ett ganska nytt inhouse verk i nuvarande serie.

Men ja kan ha fel i mitt tankesätt :))
Dock så verkar det fortfarande som att asiatiska marknaden föredrar stort, (med tanke på att seiko etc. Fortfarnade Tillvekrar klockor i genomsnitt på typ 43mm trots att trenden börjar vända).
Och med tanke på att asien är större marknad för schweizarna skulle de ju kunna fortsätta med större 41mm till asien medan de ökar utbudet av mindre 39mm till oss i europa?

Bara en vild spekulation :)
 
Dock så verkar det fortfarande som att asiatiska marknaden föredrar stort, (med tanke på att seiko etc. Fortfarnade Tillvekrar klockor i genomsnitt på typ 43mm trots att trenden börjar vända).
Och med tanke på att asien är större marknad för schweizarna skulle de ju kunna fortsätta med större 41mm till asien medan de ökar utbudet av mindre 39mm till oss i europa?

Bara en vild spekulation :)
Förstår hur du tänker.
Men att skapa 2 serier med identiska klockor där endast storleken skiljer dem åt är ju bara helt fel.
Tror att de kommer med någon helt ny färg kombo däremot med nya BB58.:angel:

Hur populära är Tudor på asiatiska marknaden ?
Känns som att Zenith och Breitling är dominerande av det man sett.
 
Inte ännu iaf. Senast jag var på Bergströms för ca en månad sedan trodde de september. Men jag tror å andra sidan hon inte hade koll.
Var inne på Bergströms idag.
- Nyheterna har inte riktigt släppts än. Fick jag som svar när jag frågade efter 58an och GMTn.
- Men stockholmarna har ju fått sina. Sa jag.
-Mmmhhh, men de har inte kommit hit än.

Måste personalen i den butiken vara stela och tråkiga?
 
Var inne på Bergströms idag.
- Nyheterna har inte riktigt släppts än. Fick jag som svar när jag frågade efter 58an och GMTn.
- Men stockholmarna har ju fått sina. Sa jag.
-Mmmhhh, men de har inte kommit hit än.

Måste personalen i den butiken vara stela och tråkiga?
Håller med, de är stela och tråkiga i onödan. Och de borde ha koll på marknaden kan man tycka, minst lika bra som vi klocknördar.
 
Tillbaka
Topp