• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tvättstugan har bästa ljuset.
C1CBFB93-EA1A-43C1-9EDA-A1694BF18010.jpeg
 

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Påtal om det minimala dammkorn som finns insidan av glaset på min bb58, så inspekterade jag mina andra klockor. Bland annat en Panerai, och kunde även där se ett minimalt dammkorn, så det verkar ju inte vara ovanligt...Min victorinox har vid närmare inspektion ett flertal dammkorn.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Påtal om det minimala dammkorn som finns insidan av glaset på min bb58, så inspekterade jag mina andra klockor. Bland annat en Panerai, och kunde även där se ett minimalt dammkorn, så det verkar ju inte vara ovanligt...Min victorinox har vid närmare inspektion ett flertal dammkorn.
Mad tanke på att man inte kan göra sedda saker osedda låter det som att jag varken bör titta närmre på min 58:a eller panna!?! Älskar båda klockorna alldeles för mycket
 

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Mad tanke på att man inte kan göra sedda saker osedda låter det som att jag varken bör titta närmre på min 58:a eller panna!?! Älskar båda klockorna alldeles för mycket
Näää alltså såg det på 58an av en slump, man får ju verkligen kolla i vissa ljus och vinklar för att märka av det. Tror jag får acceptera detta då det inte är något som märks av egentligen...
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Ja eller ta det vid nästa service som du var inne på?! Som sagt, har man sett det är det svårt att få det osett. Men om det inte stör nämnvärt har käkat personligen avvaktat.
 

Ninna

Omega
Näää alltså såg det på 58an av en slump, man får ju verkligen kolla i vissa ljus och vinklar för att märka av det. Tror jag får acceptera detta då det inte är något som märks av egentligen...
Jag visste inte att det var så vanligt.
Jag råkade se ett dammkorn i en Grand Seiko jag just tänkt köpa. När jag visade det för AD så tog dom genast in och åtgärdade det. Visst fick man vänta några veckor, men det kändes ändå väl värt. Som sagts innan, har man väl sett det så är det svårt att gå tillbaka =)
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Tidigare var jag endast intresserad av den svarta men den blåa är nog inte fy skam den heller. :hungry:
Har haft förmånen att äga båda sålde av dem och väntar nu på en svart igen.... :banghead:
Gillar den blå och den är så mycket bättre än vad bilderna visar. Men för egen del saknade jag färg kombinationen med den röda markören och gilt pläteringen mest.
Nej glasbaksida på en dykare känns bara fel.
Har haft 3 svarta och en blå 58 och skulle antagligen köra blå igen då den enligt mig är bättre i längden.
Kan tycka att glasbaksida är lite kul nytänk även om det inte riktigt är en dykare i den klassiska bemärkelsen längre. Men som nämnts tidigare. Det är ju så vansinnigt fult. Om det varit en Omega co-axial eller bättre hade det varit värt det.
 
Topp